Artikel: John Mayer's wrist is a wonderland

Leuk artikel om te lezen! Ook vrij uitgebreid, gelukkig geen artikel van een paar quotes.

Ja, hij is een echte liefhebber. Op YouTube ook leuke filmpjes.

Geweldige artiest (de oudere albums) en een enthousiaste verzamelaar.

Het verzamelt natuurlijk wel altijd wat makkelijker met die miljoenen op de bank :smiley:

Leuk stuk weer over/ met John

Leuk stuk hoor.
Echte liefhebber altijd leuk!

bullit Schreef:

Leuk artikel om te lezen! Ook vrij uitgebreid,
gelukkig geen artikel van een paar quotes.

http://www.nytimes.com/2015/05/01/fashion/mens-sty
le/john-mayer-watches.html

Thanks for sharing! Een leuk stuk om te lezen. Onderstreept zijn passie.

Leuk! bedankt bullit :~

Gaaf stuk, ik heb 1 van zijn concerten en tijdens het omkleden komt inderdaad de watchroll tevoorschijn met wat favoriete stukken. Ik vraag me wel af of je een horloge net zoveel waardeert als je hem gewoon kan kopen ipv maanden/jaren sparen.

Vintage1982 Schreef:

Gaaf stuk, ik heb 1 van zijn concerten en tijdens
het omkleden komt inderdaad de watchroll
tevoorschijn met wat favoriete stukken. Ik vraag
me wel af of je een horloge net zoveel waardeert
als je hem gewoon kan kopen ipv maanden/jaren
sparen.

Dat is een lastig vraagstuk. Als je namelijk op het punt komt dat je zomaar elk horloge kunt kopen kun je niet meer echt objectief terugkijken naar het verleden toen je dat nog niet kon en de hieraan gekoppelde waardering… Een mooie uitspraak die hierbij past en wellicht waar is: het meest uitgestelde verlangen is het grootste genot.

Ja, ik vraag het me af. Als je dit leest of je ziet hem praten over horloges in een interview merk je dat hij echt een groot liefhebber is die kan genieten van de meest pietluttige details. Dus misschien kan het wel.
Aan de andere kant mis je misschien het gevoel van een stukje trots en prestatie als je door het laten van andere dingen genoeg bij elkaar hebt kunnen sparen voor een horloge. Ik verwacht binnenkort niet zo’n bankrekening dus ik het het wel nooit weten :smiley:

Vintage1982 Schreef:

Ja, ik vraag het me af. Als je dit leest of je
ziet hem praten over horloges in een interview
merk je dat hij echt een groot liefhebber is die
kan genieten van de meest pietluttige details. Dus
misschien kan het wel.
Aan de andere kant mis je misschien het gevoel van
een stukje trots en prestatie als je door het
laten van andere dingen genoeg bij elkaar hebt
kunnen sparen voor een horloge. Ik verwacht
binnenkort niet zo’n bankrekening dus ik het het
wel nooit weten :smiley:

Join the club :)-D

Fijn weekend!

Vintage1982 Schreef:

Ik vraag
me wel af of je een horloge net zoveel waardeert
als je hem gewoon kan kopen ipv maanden/jaren
sparen.

De ervaring zal vast anders zijn, maar ik denk ook dat ie wel es heeft uitgekeken naar een horloge. Dat ie misschien moest wachten op de release, dat ie op een wachtlijst stond, of rond moest zoeken naar het ‘ideale’ exemplaar ofzo.

bullit Schreef:

Leuk artikel om te lezen! Ook vrij uitgebreid,
gelukkig geen artikel van een paar quotes.

Maar met een paar hele herkenbare quotes. Deze vind ik bijzonder, omdat ik dit vroeger heel sterk gevoeld had. Ik denk dat dit de reden is dat ik nu nog met een horloge om slaap…

“I remember thinking — and this is a very important feeling — that I could go anywhere with this watch, because I couldn’t be lost,” he said. “I could get lost in Paris, but I had my watch. Now, on its face, no pun intended, it doesn’t make sense. All your watch does is tell the time. But why do you feel strapped? Why do you feel equipped?"

Morgen de rest maar lezen… oogjes beginnen zwaar te worden…

Nog zo een goeie

“I’ve always pitched this theory of, if a guy comes up to a restaurant in a red Ferrari, you kind of recoil,” he said. “But if you find out that the guy owned 14 of them and he writes a blog on them, then you can appreciate it, because you can trust that there’s a depth to it.”

Je hoeft iemand maar te vragen “Wat een mooie …, wat voor 1 is het?” en je merkt al snel genoeg wat voor vlees je in de kuip hebt.

Als ik het goed begrijp heeft 'ie niet eens een Seiko, en alleen vreemde klokjes?

…beginner…

En nog zo een mooie dat vroeger of later bijna iedereen een ‘Apple watch’ zal dragen.

Praktisch iedereen die zei, toen ik nog slechts een Greenhopper had, dat een mobieltje niks voor em is, loopt nu met een smartphone rond. En anders wel een ‘dumb’ of feature phone.

Ik denk dat een hoop op een gegeven ogenblik wel iets van een (smart)wearable zal dragen. Al was het maar dat je mobieltje zo klein wordt dat ie om je pols past. En typen moeilijk? Later type je gewoon in de lucht of praat je gewoon tegen je telefoon.
Zo zag ik onlangs de nieuwe bluetooth sport headset van Huawei. Briljant hoe je em als een soort ketting draagt of als oordopjes. Natuurlijk kan het kleiner (zo kan imho de microfoon en de knopjes ook in het oortje zitten of kleiner wezen), en mooier, maar het zijn de alsmaar nieuwe ideeën en concepten waarvan er op een gegeven moment vast wel 1 is die je aanspreekt. Of je krijgt het voor Sinterklaas/Kerst/verjaardag en dan zit je ineens met een iPad ofzo in je klauwen :smiley:

Maar net zo goed als dat er nu een hoop elektrische auto’s rondrijden, zullen er altijd wel zijn die (zo nu en dan) liever in een old timer rijden. Hetzelfde geldt voor horloges.