48 jaar geleden vond de eerste maanlanding plaats én werd de Speedmaster de Moonwatch. Ter ere van deze gebeurtenis een artikel en een illustratie van mijn hand (http://www.instagram.com/watchesandpencils):
Deze bijzondere gebeurtenis was wel een extra illustratie waard. Tegenwoordig nemen we te veel dingen als vanzelfsprekend aan en gebeurtenissen uit het verleden worden sneller vergeten. De maanlanding is er IMHO eentje die we niet moeten vergeten.
Euh, da mag nie zomaar!
Zonder gekheid, online delen mag ook (graag zelfs), maar ik stel het zeer op prijs als je mijn naam wel altijd vernoemd bij publicaties:
Printen en analoog verspreiden is wel verboden! Daarvoor kun je contact met mij opnemen
Nee dat snap ik! Volgens mij was jij het ook die ze een tijdje terug op canvas verkocht toch? Als ik ze deel dan zal ik je instagram erbij vermelden. Vind vooral deze ergggggg gaaf.
Ik denk serieus dat daar wel een markt voor is. Ik vind ze namelijk ook gaaf, de één nog gaver dan de ander. Zou er best één aan de muur willen hebben.
*edit zeg maar, zoiets, maar in mijn geval een kleiner formaat.
Ik ben geabonneerd op Watchtime en een paar dagen geleden viel het Speedy Tuesday magazine op de deurmat. Klaarblijkelijk krijg je het magazine gratis als je een abonnement hebt op Watchtime en dat is altijd een leuke verrassing Ik had het artikel al gelezen, maar het blijft interessante lectuur.
Omega mag best wel trots zijn op deze prestatie, maar ik vraag me af hoe lang je dit feit kan blijven promoten. Het is nu al bijna vijftig jaar geleden en een G-Shock van vijftig euro is volgens mij tegenwoordig minstens even robuust. Kan je dit dan blijven vermarkten de komende decennia? Gezien het succes van de Speedmaster en de associatie met de maanlanding vermoed ik wel.
De Speedy is door de maanlanding (en het waanzinnig tijdsloze klassieke design) wel een horloge geworden die niet meer echt weg te denken is.
Ik denk dat veel mensen ook de historie van het horloge aanspreekt…dat er tegenwoordig wel betere en meer nauwkeurige horloges te koop zijn zoals de G-Shock (of een Casio van 25 euro) doet daar denk ik niets aan af!
Denk ik ook, maar posters en canvassen zijn lastig ivm afmetingen/verzending kwaliteit waarborgen. Ik maak wel eens wat prints, maar altijd in eigen beheer met kleurproeven etc.
Zodra ik een behoorlijke collectie illustraties heb zou het zo maar eens kunnen dat er een gelimiteerd hardcover boekje met een overzicht in mooi formaat uitkomt. Of een gelimiteerde run aan premium prints. Maar, dat is toekomstmuziek