Volgens mij missen we er een!
Nooit geweten dat Frederique Constant opgericht is door Nederlanders.
Volgens mij missen we er een!
Nooit geweten dat Frederique Constant opgericht is door Nederlanders.
Geen Aevig… Wellicht te jong nog? Of wellicht haar microbrand status?
En ook geen Robbert Suurland van TWCO?
Leuk om te lezen. Bedankt voor het bericht!
Mis nog veel meer merken…subdelta, dumet, stuckx en natuurlijk florijn…en nog een paar…
Naast dat er sowieso een aantal merken missen, vind ik het artikel zelf ook gewoon slordig geschreven.
Soms wel , soms geen afbeeldingen, indeling is onoverzichtelijk etc.
Intentie van het bericht is leuk, maar uitwerking iets minder imho.
en Pontiac? !
Datzelfde had ik met Koga Miyata. Blijkt gewoon een merk uit Friesland te zijn Nog even en dan komt iemand me vertellen dat Toyota eigenlijk Drents is voor automobiel en het hoofdkantoor in Grolloo staat
Belgisch toch?
Groeten,
Tecco
Nederlands Belgisch
Nee hoofdkantoor is net buiten Rolde, om precies te zijn…
Miyata is wel een Japanse framebouwer.
Koga een samenvatting van namen, ga van Gaastra
Inderdaad een leuk stuk, maar rommelig. Iets meer onderzoek en pak dan ook de (jongere) micro-brands bij de kop en je hebt een compleet verhaal voor Wikipedia!
Er is idd niet veel tijd in gestoken door de auteur.
Ondertussen hebben Peter & Aletta de hele zwik aan Citizen verkocht die het merk in stand gaan houden en verder gaan uitbouwen. Peter & Aletta blijven nog wel effe aan het merk verbonden.
Wel jammer, ze hebben echt iets neergezet in horlogeland. De naam Frederique Constant is afkomstig van beider grootouders.
Alles? Ook Alpina?
Jammer hoor, vond het wel zn charme hebben de Nederlandse roots. Straks komen er (met alle respect) nog Miyota’s in…
Leuk om te lezen en als je op t forum ver genoeg terugzoekt kun je de begin periode van Mooren en Staudt nalezen.
Dit forum heeft volgens mij ook best veel geholpen on t opstarten van veel zelfstandige NL horlogemakers.
Ik weet niet of Alpina ook bij de deal zat. Moet ik je schuldig blijven.
Ze hebben behoorlijk wat geĂŻnvesteerd om een manufactuur te kunnen worden, ik denk niet dat ze dat zomaar te grabbel gooien door nu Miyota uurwerken te gebruiken. Daar is het merk FC te high end voor geworden, denk ik.
Laten we t hopen… Want miyota is toch ook manufacture
Ja ook Alpina, en ik denk dat Citizen meer interesse heeft om zich in te kopen in de Swiss made markt dan dat ze hun eigen uurwerken gaan gebruiken.