Artikel over Olympische horloges

Hi everyone,

Gisteren mijn laatste artikel gepubliceerd. Dit maal over Olympische horloges. Niet enkel Omega, maar ook wat minder gebruikelijke horloges als een Longines monopusher en een Junghans Bullhead.

Link:
http://www.fratellowatches.com/olympic-watches/

Uiteraard met een cartoon. Enjoy :wink:

Fijne zondag,
Teun

8 likes

Teun!

Ik ben fan van je!! Altijd erg leuk :v:t3:

Leuk artikel Teun! :thumbsup:

2 likes

Leuk Teun! en die Longines München is erg gaaf!

1 like

Mooi artikel.
Ik vind dat Omega zich er wel makkelijk vanaf brengt met de ‘‘Olympische’’ Seamaster dit jaar.

Dit was nog eens een kunststukje (en ook nog eens bijna bezit ,maar das een verhaal voor later)

2 likes

Iedereen bedankt voor de complimenten.

@AstonMartin Vroeger was alles beter… :wink:

Het grootste manko aan de versies van dit jaar vind ik dat ze bijna onleesbaar zijn door de Olympische kleuren. Ik doel hierbij op de bezel bij de Seamaster en de Bullhead.

Check de interne bezel (voornamelijk groen en donkerblauw zijn echt niet optimaal):

Leuk idee met die kleuren, maar zorg wel dat het contrast/afleesbaarheid acceptabel blijft. Bijvoorbeeld: enkel geel voor de bezel en op de witte ondergrond blauw en groen subtiel terug laten komen. Blijft wel lastig hoor, met al die kleuren wordt het snel een kermis. Misschien was het logo met olympische ringen in het midden mooier geweest…

1 like

:clap: :clap: :clap:

Hulde, erg leuk om te lezen, i tip my hat!

1 like

Ahum, ze zijn deze vergeten:

(Foto van Watchuseek)

The Omega Chrono-Quartz was the world’s first digital/ analogue chronograph. It was invented by Omega SA. The watch launched at the 1976 Montreal Olympic Games and was Omega’s flagship chronograph at that time. The watch is noteworthy as it was the first chronograph wristwatch in the world to combine analogue display for the time functions and a digital display for the chronograph function, each working independently of one another but running on the same quartz resonator. (32 kHz

2 likes

Hmm interessant concept, maar echt mooi vind ik hem niet.
Het doet me een beetje denken aan een saaie alarmklok uit de jaren 90.

Had ook gekund, maar ik wou ook wat andere merken aanhalen dan Omega. Het artikel had 5x langer kunnen worden. Dit lijkt me een fijne selectie.

Desondanks een bijzonder horloge met de combinatie tussen digitale en analoge weergave.