Artistic watch gallery

Fotograferen van je horloges is natuurlijk iets wat er op een forum als dit bij hoort. Anders wordt het een saaie boel met alleen maar tekst.
We hebben al genoeg draadjes voor de klikklakklaar foto’s. Vaak wel mooi maar verre van spannend.
Gewoon jezelf uitdagen met artistieke foto’s, met goeie nabewerkingen, kleine kunstwerkjes maken op alle mogelijke manieren.
Zoiets hadden we volgens mij nog niet als draadje.

Laten we van dit topic een mini galerie maken.
Leef je uit met alles wat je hebt. Telefoon, camera, Photoshop, Snapseed, Canva, aquarel en kwast…. wat jij wilt. Zolang het maar gemaakt is door jou.
Liefst geen ChatGPT of dat soort rommel gebruiken.
(Het zou ook leuk zijn als je erbij zet wat je gebruikt hebt om tot het resultaat te komen)

Ik trap af.
Mijn Norqain.

iPhone 15 Pro Max + Snapseed

17 likes

iPhone 15 Pro Max + Snapseed

12 likes

Motorola Edge 40 met een uv oven

11 likes

iPhone 15 met een beetje spelen met wat filters

13 likes

Voor foto’s die niet door jezelf zijn gemaakt is dat sowieso niet toegestaan: Klik. Maar hier zien we alleen eigen kiekjes, toch? :sunglasses:

Plaatje voor de sfeer …

Helaas geen nabewerking, behalve een beetje ‘uitsnijden’. :wink:
Sony RX100M5A (niet meer in bezit)

20 likes

8 likes

8 likes

Oh ja. Op een geborstelde RVS plaat, een ouwe zaklamp en een Samsung . . . uhh . . . telefoon.
En onbewerkt. Heb daar de ballen verstand van dus pure plaatjes. :laughing:

2 likes

iPhone 15 PM + Snapseed

23 likes

Google Pixel 8 pro incl telefoon na bewerking

6 likes

Gewoon een JLC met macro lensje, en dan black point omhoog bonjouren.

10 likes

Zoiets? Dmv bewerkingsprogramma kleurpotlood op Samsung telefoon

8 likes

Die draadjes zijn er wel, maar zakken weg in de massa topics dus dat is even zoeken.
Bijv.:

• Het grote horlogefotografie topic
  • Horlogeplaatjes op z’n scherpst!

Prima om hier gewoon verder te gaan :+1:

Mijn bijdrage is deze vintage Jaquet-Droz handopwinder:

:camera_flash: Oude Ricoh Caplio rr30 in de “TEXT” mode (bedoeld om documenten te fotograferen).

9 likes

Die draadjes ken ik wel, maar ik wilde met deze iets meer artisticiteit erin brengen.

Dus voor de bijdragers:
Maak er ajb echt iets kunstzinnigs van. Geen “normale” plaatjes posten hier. Anders wordt het 1 van de doorsnee draadjes.
Vraag jezelf steeds af: is deze foto geschikt voor dit draadje? Wees kritisch op jezelf.
Ik heb er een paar gezien die hier eigenlijk niets echt horen….

3 likes

Ook eens snapseed aangezwengeld.

Moet nog wat oefenen.

5 likes

noem ze maar… lijkt me wel zo eerlijk. haal ook de mijne weg als ze niet door de keuring komen hoor… no sweat

2 likes

Nee joh. Ik ga ervanuit dat dit topic zichzelf wel vind. Ik vind het leuk om te zien wat anderen met hun foto’s doen. We kunnen van elkaar leren.
Dus gewoon blijven posten. Maar nogmaals aan iedereen: blijf wel kritisch op jezelf.

1 like

Anton Corbijn stijl :face_with_raised_eyebrow::laughing:

4 likes

Om jullie wat ideeën te geven, hierbij een paar voorbeelden die ik van het internet geplukt heb. Artistiek is een breed begrip. Iedereen heeft daar een ander beeld bij. En dat is ook het mooie ervan.
De 1 houdt van moderne, de ander van renaissance kunst. :framed_picture:

4 likes

Met Nikon en bewerkt met computer.
Vintage stijl.

6 likes