Artistic watch gallery

Ok, doe nu es in een magnetron :smiling_imp:

Hier mijn bijdrage. Ik ben overigens niet van de overbewerkte foto’s met allemaal kinderachtige filtertjes. Een foto moet wat mij betreft in balans zijn. Ben overigens verre van een kenner.

Gemaakt met een Canon EOS M50 en een Sigma 17-50 f2.8 lens, met Snapseed wat aan de schuifjes gerommeld.

Deze is denk ik met de 50mm plastic fantastic lens gedaan.

10 likes

Edit:

Voor gewone foto’s zijn er al genoeg draadjes.
En als je geen “kinderachtige filtertjes” wilt gebruiken, maak eens een échte foto die onder artistiek kan vallen.
Daag jezelf uit.

Dit is overigens géén discussie topic of iets ok is of niet. Gewoon foto’s plaatsen. That’s it.

2 likes

Moet de magnetron ook aan gezet worden🤔

2 likes

Het zal wel een artistiek effect geven denk ik :rofl:

2 likes

Dat weet ik wel zeker. Dan nog wel op tijd klikken anders heb je nog geen goeie foto :joy:

2 likes

Nikon en een beetje rommelen met kleur.

4 likes

3 likes

Zonde want dat was een mooie camera.
En nu telefoon ?
Deze met Nikon D 850 28-300 mm

1 like

oukitel WP19

2 likes

Met alle respect, maar zo’n foto hoort hier helaas niet. Daar is niets artistieks aan bewerkt. Er zijn genoeg topics om deze te plaatsen.
Ik heb dit topic echt alleen opgestart voor kunstzinnig nabewerkte foto’s.

2 likes

Op zich een interessante vraag, ik heb mensen gekend die kunst kunst noemen omdat de kunstenaar een bepaalde intentie had, maar ik zit in het kamp dat kunst echt alleen kunst is bij de gratie van een publiek wat dat zo ervaart. Het is dus grappig hoe jij deze voorbeelden aanhaalt als artistiek, terwijl ik het met name als matige tot slechte foto’s zie. Wie is dan het geldige publiek om dat te beoordelen?

Nummer twee is voor mij pure Rijksmuseum-kitsch, en nummer drie is eerder een portret dan een horlogefoto zonder dat het iets zegt over de essentie van de geportretteerde man. Ik zie dat daar een poging is gedaan om Henri Cartier-Bresson te emuleren, en geen Richard Avedon, zeg maar.

Nummer vier is zo wazig dat ik het een slechte foto zou noemen ondanks de poging tot dramatische belichting, datzelfde geldt voor zes, en eerlijk gezegd is zeven zelfs out of focus zonder enige vorm van dramatische belichting.

Van nummer één weet ik niet eens wat het is, al zou het op de poster van een remake van TRON niet misstaan, waarbij het zakhorloge van nummer vijf op één of andere manier interessant is. Dit uiteraard in allemaal mijn ogen.

Ik claim hier niet dat ik betere foto’s maak, ik zeg alleen dat het een moeilijkere discussie is. :slight_smile: :slight_smile:

Dat weet ik niet. Is het een soort van Andy Warhol of Marcel Duchamp-achtige foto die er toe dient om aan de poorten van de kunstwereld te rammelen?

Een banale foto van een massa geproduceerd horloge kunst noemen is in mijn optiek een geldige vorm van kunst.

Quod Erat Demonstrandum. @SuperDuiker:

image

1 like

Zeker, maar die is stuk. Nog even de RX100M7 geprobeerd maar die was me niet lichtsterk genoeg. Nu ben ik de Leica D-Lux 8 aan het proberen en die voldoet hélemaal aan wat ik van een goede compact camera (zonder al te veel moderne poespas) verwacht. Erg tevreden mee. Maar goed, we gaan een beetje off topic.

@Fate_Amenable_To_Change, laat ook eens iets ‘artistieks’ van jezelf zien!
Daar gaat het hier over volgens mij, de rest is smaak … :wink:

4 likes

Ik geef je wel gedeeltelijk gelijk.
Maar kunst is in the eye of the beholder. Altijd persoonlijk.
En ik kan het niet genoeg herhalen: we hoeven in dit topic geen “mooie” en “scherpe” foto’s te hebben.
Maar ik wil mensen aansporen iets te doen aan een nabewerking zodat het wat anders dan anders is.
Het hoeft ook niet perse een rare nabewerking te zijn. Het kan van alles zijn waardoor de foto kunstzinnig wordt.
Ik ben zelf zeker geen kunstkenner oid. Maar ik bewerk graag foto’s na. En probeer er wat moois van te maken.
Maar ik denk dat het bijna niet over te brengen is. Men begrijpt het waarschijnlijk niet wat ik bedoel.
Ik geef nog niet op… :blush:

En die foto’s die ik plaatste waren puur ter informatie. Wat ik bedoel te vertellen.

1 like

Scrol nog eens terug. :slight_smile: Of je het artistiek vind of niet laat ik aan jou over. :slight_smile:

Ik zou het ook cool vinden als mensen zo met hun camera kloten dat de foto er cool uit komt rollen zonder dat nabewerking nodig is. Dat kan 'm in compositie, belichting, framing of focus zitten, uiteraard.

1 like

Dit is zeker nabewerkt alleen in de goede zin.
Onzin met filters enz. vind ik niks.
Kan iedereen.
Sorry ben wat ouderwets.
Als jou foto kunst is ?
Ik vind jou foto een afgekeurde onscherpe foto!
En dat had veel beter gekunt ook met een telefoon.

2 likes

Nogmaals: daar hebben we draadjes genoeg voor.
Vind je dit topic en filters niets: gewoon niets plaatsen is denk ik dan het devies

hm… zonde. “gezelligheid” weer ver te zoeken. :thinking:

1 like

Als je alles terug leest heb ik dit ook benoemt.
Het gaat om iets aparts, anders, arti, hoe je het ook wilt noemen.
Geen scherp gestelde cameralens en een saaie productfoto.

Daarom ook mijn oproep om geen discussies te voeren. Maar toch gebeurt het.
Als dit nix wordt moeten we maar gewoon weer stoppen.
🫩

3 likes

Done! Mooi plaatje. :+1:

Daar had het wat mij betreft even op mogen houden. Dat eeuwige gedoe over smaak en hoe iemand anders zijn topic zou moeten inrichten (“ik zou het ook cool vinden als…”). Ik vind dat eigenlijk een beetje jammer! Daar was dit topic niet voor. Had gehoopt op meer foto’s, minder gelul. Maar hey, het is mijn topic niet en aangezien @John zelf inhoudelijk reageert zal het allemaal wel goed zijn.

3 likes