AS1123 en Tavannes R.414.K8 in revisie

Hier een beeld verslag van mijn Elka met cal. AS1123 16 jewels en mijn Cyma met cal. R.414. K8 voor, tijdens en na een service beurt uitgevoerd door Simon die (is mij nu duidelijk) ook nagenoeg elke vintage kan servicen en reviseren.
Om de prijs hoef je het niet te laten :wink:

Hier de foto’s, geniet ze!

Elka in stukjes

Cyma in stukjes

Het eindresultaat, ze lopen weer subliem, de Cyma zelfs ruim 50 uur gangreserve.

Bedankt voor het kijken!

mvg, Frans

Beste Frans,

Dat ziet er goed uit! leuk verslag!!

Doet Simon ook Seiko`s ?

Groet,

Willem

In principe wel dacht ik maar het probleem met oude Seiko’s zijn vaak de onderdelen die niet of nauwelijks te krijgen zijn.
Richard had daar wel adresjes voor maar die is gestopt met de chrono’s, te arbeidsintensief en daardoor moeilijk door te berekenen.

Je kunt ze altijd vragen toch?

mvg, Frans

willem! Schreef:

Beste Frans,

Dat ziet er goed uit! leuk verslag!!

Doet Simon ook Seiko`s ?

Groet,

Willem

Hoi Frans,

Wat een feest om met zulke horloges verder te kunnen!!!
Bedankt voor het meelezen.

M.vr.gr.,
Flip.

Frans, helemaal top!
Ik krijg langzamerhand de indruk dat het laten opknappen van oude horloges meer en meer gedaan wordt. (Zijn wij er hier op het forum debet aan?) We moeten dit zeker stimuleren!

Menno

Prachtige foto,s. (tu)
Met de nieuwe glaasjes en kroontjes zijn ze er gelijk een stuk mooier op geworden.
Groeten, Chris.

Mooi hoor Frans, goed bandje ook op de Elka!

Geniet ervan!

Mooi Frans(tu) De Elka lijkt wel NOS en de Cyma heeft wel een prachtig uurwerk zeg!
Is daar geen zichtvenster voor te krijgen?

Beide horloges zijn mooi opgeknapt! De Elka heeft wel mijn voorkeur. De combinatie van wijzers, wijzerplaat en kast zijn precies zo als ik een vintage graag zie.

Groet,
Mark

thieuster Schreef:

Frans, helemaal top!
Ik krijg langzamerhand de indruk dat het laten
opknappen van oude horloges meer en meer gedaan
wordt. (Zijn wij er hier op het forum debet aan?)
We moeten dit zeker stimuleren!

Menno

Mijn beste,

Inderdaad Menno.
“het heden heeft pas waarden, als men het verleden eerbiedigt“

En dat die vintage-mania, het nobele uurwerk verleden met verve uitdraagt!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mijn beste,

Genoten heb ik zeker Frans!!
Ik vind het sowieso altijd al een fascinerend gezicht om een uurwerk gedemonteerd te zien.
En het resultaat, dat mag er wezen!!

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze respectabele AOW‘s!!.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Allen bedankt weer voor de leuke reacties, postje is eigenlijk meer bedoeld om te laten zien dat het vaak echt de moeite loont om een oud horloge weer op te laten knappen door een echt uurwerkherstel bedrijf en dat dit (relatief) helemaal niet veel hoeft te kosten, beiden zijn toch tussen de 60 en 70 jaar oud.
Met de foto’s wilde ik ook laten zien dat bij een goed uitgevoerde service het horloge ook echt helemaal uit elkaar genomen wordt en dat doorgaans ook de opwind veer vervangen wordt.

mvg, Frans