Ascot radiocontrolled horloge bij de Aldi gekocht

Wie kan mij helpen aan een gebruiksaanwijzing voor een Ascot horloge radiocontrolled ben hem kwijt

geen probleem, waarschijnlijk moet je hem op twaalf uur zetten, omdat die niet meer gelijk loopt.

rechterknop 3 sec gedrukt houden, wijzers gaan naar 12 uur. de linker verzonken knop steeds even indrukken met iets puntigs. de wijzers verspringen dan iets naar voren. als die veel afwijkt, dan de verzonken knop ingedrukt houden, dan gaan de wijzers sneller. het is trouwens een junghans radiocontrolled horloge, als je met google onder junghans, radiocontrolled en handleiding zoekt kom je ook verder, maar ik denk dat je met mijn aanwijzingen wel verder komt, als het niet lukt laat het even weten. help ik je verder

Ik heb ongeveer hetzelfde gevonden:

De rechter knop B een sec of 3 ingedrukt hiouden. De wijzers draaien naar 12 hr. Nu met de verzonken knop links ( A ) de minutenwijzer corrigeren dat hij precies op de 12 staat. Was hij er al iets overheen dan A ingedrukt houden. De wijzers blijven dan snel doordraaien. Vlak voor de 12 stoppen. A steeds kort indrukken totdat hij precies op de 12 staat. Dan het klokje wegzetten met de wijzerplaat richting Frankfurt ( Mainflingen Duitsland waar de zender van de atoomklok
staat ). Hij synchroniseert nu met het tijdsignaal… Een minuut of 10 wachten dan moet hij goed zijn. Het gaat hier vrijwel zeker om een uurwerkje van Junghans , het bekende Funkuhr.
Dat is een duurzaam printje. Ook een duurzaam RVS kastje.

@ sjaak: Kan je eens een foto ervan tonen ? Enne wat kost nou zon’n Aldi klok :wink: ?

ik heb er een gekocht bij de aldi voor 15 euro

Hallo Marc

Bedankt voor de tip het werkt weer zal kijken of ik in het weekend een foto kan maken ik heb er 15 euro voor betaald waren er een aantal over bij de Aldi normaal kosten ze 25 euro bij de Aldi

Hallo Marc

Weet niet of je mijn email gelezen hebt maar ik weet niet hoe ik een foto van het horloge hier op het formum moet zetten

mvg Sjaak

Staat hier toch uitgelegd?
http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

ja heb mijn best gedaan om het op te schrijven