Ascot Symphony

Als ze die in staal hebben is het een knap klokkie MartinB!

Uhm niet dat goud look lelijk is hoor maar niet mijn smaak.

Maar even ove je Salvatore, moet je eleke dag zelf de datum en de dag verzetten via de knoppen?

Nee hoor,

De knoppen zijn alleen nodig als hij meer dan 40 uur niet is bewogen/opgewonden, en om de de overgang naar een nieuwe maand te corrigeren. Grappig is dat de twee digits van de datum aparte schijfjes zijn, dus hij loopt tot 39 ipv 31.

Groeten,

Martin

ik kan op internet niets vinden over Ascot horloges, dus ook geen spec’s van dit specifiek horloge. Iemand anders die meer weet?

Nou ik heb dat krantje van de aldi ook in handen gekregen, ik vind de Avenir wel een mooi model, alleen jammer dat de wijzers van de gangreserve en datum aanduiding een beetje te kort zijn dat is bij de Montreux wel goed gelukt alleen ik vind dat horloge weer verschikkelijk!

Maar! Waarom staat er nergens de merknaam Ascot op de horloges, er staat T.W.S, Que? dacht dat het om het merk Ascot ging?

De Avance is ook een leuk model is een automaat met 2 tijdzone’s !

Mischien dat ik toch maar even ga kijken op 5 december mischien vraag ik er wel 1 voor de kerst ofzo!

Het Aldi-foldertje bestudeerd hebbende, is mijn conclusie, dat het nieuwe horloge-aanbod weinig verschilt met wat ik voor de helft van de prijs heb gekocht. De Campeon chronograph lijkt erg veel op mijn Experience en de Montreux is duidelijk een broertje van de Como. Bij mijn chronograph heb ik dan nog als plus een erg mooie en deugdelijke stalen band, die zeker langer meegaat dan een lederen. En het enige echte verschil tussen de Montreu en de Como zijn de wijzers (ik kan 's nachts moeilijk zien hoe laat het is, maar daar lig ik dus letterlijk niet wakker van). O ja, ook nog vijf stenen, want mijn Como zou er maar 33 hebben. Ik verwacht niet dat ik ze ooit zal missen. Dat ze nu ineens geen Ascot meer heten, vind ik ook vreemd.

andries scheepstra Schreef:

Het Aldi-foldertje bestudeerd hebbende, is mijn
conclusie, dat het nieuwe horloge-aanbod weinig
verschilt met wat ik voor de helft van de prijs
heb gekocht. De Campeon chronograph lijkt erg veel
op mijn Experience en de Montreux is duidelijk een
broertje van de Como. Bij mijn chronograph heb ik
dan nog als plus een erg mooie en deugdelijke
stalen band, die zeker langer meegaat dan een
lederen. En het enige echte verschil tussen de
Montreu en de Como zijn de wijzers (ik kan 's
nachts moeilijk zien hoe laat het is, maar daar
lig ik dus letterlijk niet wakker van). O ja, ook
nog vijf stenen, want mijn Como zou er maar 33
hebben. Ik verwacht niet dat ik ze ooit zal
missen. Dat ze nu ineens geen Ascot meer heten,
vind ik ook vreemd.

Prijsverschil is m.i vooral saffierglas en dat scheelt toch wel.

Hallo Tijdje,
Conform mijn belofte (onze afspraak) heb ik de gebruiksaanwijzing van het radiocontrolled Ascot horloge naar het door jou opgegeven adres in Nijmegen gestuurd. Nou, jammer van de postzegel, want vandaag kreeg ik het poststuk als onbestelbaar (niet bestaand adres) terug. Je echte naam weet ik niet, ik gebruikte als zodanig: Horlogefan alias Tijdje, maar dat kan toch de reden van terugzending niet geweest zijn, want straat, huisnummer, postcode en woonplaats vulde in netjes conform de opgave in.
Nog eens jammer.
Groet van Andries.

Die mevrouw van de Aldi had dus ongelijk, ze waren uitverkocht toen ik aankwam. Net op weg naar kantoor nog even een Aldi bij de Kuip bezocht en die had er nog 2 (van het type dat ik mooi vond, de Avenir).

Ik was eigenlijk niet eens meer van plan om er 1 te kopen, zo’n chinese prul is voor 99 euro toch wel duur… maar toen ik 'm in mijn handen had was ik zo onder de indruk dat ik 'm toch heb gekocht! Er is nogal wat op aan te merken, de vouwsluitng begrijp ik nog niet, de zilverkleurige minuten- en urenwijzers zijn waarschijnlijk als het wat donkerder is moeilijk af te lezen, de secondewijzer is te kort net als de retrograde datumwijzer en zo’n open heart met tourbillonachtig ronddraaiend gevalletje…

Maar het gevoel was er bij de eerste aanraking en dus was ik verkocht! Foto’s? Heb ik nog niet maar die komen er aan! Ik zal 'm iig zondag meenemen.

Als ik een chinees uurwerk wil koop ik gewoon een Alpha. Scheelt ook heel veel geld.

Als je een chineess uurwerk wilt koop dan een chinees uurwerk. Maar het model he? Dat heeft Alpha niet.

Hij heeft net een paar uur stil gestaan (terwijl om mijn pols)…

Loopt het horloge nu of heb je hem al weggegooid?

hmm, da’s niet best. Naar ik eerder begrepen heb, is de service op Ascot horloges erg goed (zonder gezeur een nieuwe via Krippl geloof ik). Dus maar hopen dat het nieuwigheid is.

Groeten,

Martin

De zoekfunctie is handig, kijk eens wat mijn vader uit de kast viste:

Vooral de Avenir ziet er nog goed uit, heeft saffierglas volgens mij.

Gr. Marc

Limited edition + NOS
:wink:

1 like

Die Avenir heb ik ook nog gehad. Pas verkocht (lag maar te liggen :stuck_out_tongue_winking_eye:). Niets op verloren. Zijn inderdaad best leuke klokjes, al vraag ik mij af hoe goed ze zich houden bij dagelijks gebruik.

1 like