Ascot Symphony

Vorig jaar kocht ik bij de Aldi een automatisch horloge een Ascot Symphony. Zijn er nog meer mensen die zo’n klokje toen gekocht hebben? En wat is hun ervaring met het horloge? Mij bevalt ie prima, en ziet er nog goed uit ook!

Een halfjaar geleden kocht ik bij Aldi voor nog geen drie tientjes een radio-controlled polshorloge, dat het uitsteikend doet. Vorige week kocht ik er een Ascot Experience chronograph (met stopwatch) en een Ascot Como automatic (beide voor 49,99 euro) bij. Het zijn echt mooie klokjes en ze lopen vooralsnog perfect. Ik hou ze onder controle en zal mijn bevindingen melden.

Geachte leden ik ben in het bezit gekomen van een ascot radio controlled horloge maar kan iemand mij helpen hoe ik deze op tijd en datum krijg?
bij voorbaat dank

Tussen 02.00 en 03.00 's nachts op het dak gaan staan met het horloge Oostwaarts gericht!! :smiley:

Nee hoor, grapje…

Een radiogestuurd horloge gaat normaal gezien vanzelf op de juiste tijd en datum staan, juist omdat ie radio-gestuurd is.

Het uurwerk ontvangt (alle dagen op een vast moment) een radiosignaal met data die zowel (winter/zomer-) tijd als datum bevat en synchroniseert zich daarmee.

Dus dat gaat imho automatisch. (tenzij ie in “manuele” mode staat natuurlijk).

Met Hoogfrequente Groeten,

Morse.

Dit is nou al de tweede keer dat iedereen horloges koopt bij de Aldi! Lees http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,64184,64184#msg-64184
Nu wil ik ook zo’n Ascot! Het liefst die geinspireerd is op de ML Masterpiece Limited Edition, wie weet of ze nog te krijgen bij de Aldi?

Hallo Henrik,
Een dikke week geleden hadden sommige Aldi´s er nog eentje (hooguit een paar). Als Sinterklaas ze niet allemaal heeft opgekocht, kun je dus nog geluk hebben. Vooral in kleinere plaatsen is de omzet van zulke zaken veelal wat minder snel. Ik zag ze nog in Lochem en (eentje) in Deventer. Zijn ze echt op, dan even geduld oefenen, want succesnummers komen bij Aldi stellig wel een keertje terug.
Mijn radio controlled loopt al bijna een jaar en mijn Experience enige maanden. De automaat liep iets te snel, maar die liet zich gemakkelijk afremmen (doorzichtige achterkant zit met vier minischroefjes vast).
Succes!

Hallo Tijdje,
Geef een adres, dan stuur ik de gebruiksaanwijzing op.
Groet Andries.

Henrik, je hebt geluk: vanaf 12 december zijn ze er weer! Kijk op www.aldi.nl onder het kopje ‘actueel’

Ik ben net naar een Aldi in Ridderkerk gereden, ik vond het er erg gezellig. Ze hadden een folder, idd zijn er weer een aantal per 12 december maar ze kosten dan 99 euro! En niet 40 of 50.

Ik heb er ook een gekocht, alleen de Salvatore. Hij bevalt me prima. Hij loopt alleen iets te langzaam (plm 5-10 sec/dag). Aangezien ik hem wel eens een paar dagen niet om heb, moet ik hem toch dan weer op tijd zetten, dus maakt niet zoveel uit.
Ondanks dat het een goedkoop horloge is, ben ik er zeer content mee. Het plaatje had ik al eens op een woensdag gepost, maar hier istie nogeens.

Martin

Hallo Martin,
Die vijf tot tien seconden per etmaal zijn de makers van Ascot niet aan te rekenen. Een juwelier-horloger in Enkhuizen, die ooit een stageperiode bij Certina werkte, vertelde mij laatst dat in zijn tijd bij een automatic van dat gerenommeerde merk afwijkingen tot acht seconden per dag als acceptabel werden beschouwd.
Best een leuk klokje, toch?

Hoi Andries,

Ik til inderdaad niet zo zwaar aan die afwijking. Qua prijs/kwaliteit/optisch genot is dit een fantatisch klokje. Ik denk dat ik ook maar eens ga kijken naar de aanbieding van volgende week. Die is dan maar liefst 2x zo duur, (99 euro ipv 49,95 :wink: ), maar ik neem aan dat je daar dan ook wat extra’s voor krijgt. En dan bedoel ik niet een houten box in plaats van plastic.

Groeten,

Martin

Die van volgende week heeft saffier glas !!!

Mijn Ascot Experience heeft gehard mineraalglas en kostte dus ‘slechts’ 49,99 euro.

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_50/BILD01.JPG

jammer dat je niet wat meer kunt inzoomen op de foto. Dan toch mara naar de aldi om hem "live"te bekijken.

Er zit er dus 1 bij die lijkt op de ML Masterpiece Calendrier Retrograde (1 van de mooiste horloges sowieso), de Ascot Avenir…
Als de afwerking daarvan behoorlijk is ga ik die kopen. Heeft een vouwsluiting, een automatisch uurwerk met 38 jewels, saffierglas, tweelaags wijzerplaat, vouwsluiting aan de echt lederen band, gangreserveaanduiding en retrograde datum… voor 99 euro…

De mevrouw van de Aldi vertelde me dat ik me geen zorgen hoefde te maken dat ze snel uitverkocht zouden zijn, zulke dure mechanische horloges waren niet populair. Misschien dat ze zich vergist, misschien ga ik toch even wat vroeger kijken :slight_smile:

De chrono’s zijn volgens mij trouwens quartz en dan vind ik 99 euro weer teveel, de grap is natuurlijk dat dit mechanische horloges zijn.

Nou ik ben benieuwd hoeveel mensen gaan voor de ascot, is 100 euro niet veel voor een niks zegend merk, je kan daar ook een leuke vintage voor scoren op ebay!

Heeft de Aldi al een overzicht van de modellen van volgende week?

Groeten,

Martin

Ja, in een folder in de winkel.

Thanks, ik ga vanavond even langs om me vast warm te maken :slight_smile:

Martin