‘Integrated bracelets’ mogen we toch wel een trend noemen.
En nu zijn er twee nieuwe: de Seiko Astron en The Twelve van Christopher Ward.
‘Asking for a friend’ uiteraard
Welke zouden jullie kiezen?
En waarom?
‘Integrated bracelets’ mogen we toch wel een trend noemen.
En nu zijn er twee nieuwe: de Seiko Astron en The Twelve van Christopher Ward.
‘Asking for a friend’ uiteraard
Welke zouden jullie kiezen?
En waarom?
Lastige keuze! Allebei prachtige horloges met voor- en nadelen. De Seiko spreekt mij net iets meer aan denk ik.
Wel allebei te groot voor een sporthorloge met geïntegreerde band voor mijn pols en voorkeur. Ik las dat CW een kleinere versie wil uitbrengen, en Seiko heeft ook een kleinere variant zonder GPS beschikbaar.
Tsja, de keuze is een beetje appels met peren vergelijken. Vind ik dan hè.
De wijzerplaat van de CW vindt ik mooier en de twaalfkantige bezel maakt het horloge allemaal niet iets verfijnder. Maar wel een “gewone” automaat.
De Astron toont wat grover, maar is hoogstwaarschijnlijk minstens zo goed afgewerkt. Echter, wel vele malen geavanceerder (ik zeg niet persé beter) dan de CW.
Dus puur op esthetiek zeg ik: CW
Maar als totaalplaatje zeg ik: Astron
Qua wijzerplaat zou ik ook zeggen de CW. Die knalt naar mijn mening meer op deze twee plaatjes.
Ben benieuwd @Piede wanneer en welke kleuren.
Bronvermelding is wel zo handig in dit geval
Ik heb net gekozen voor de CW Twelve, in staal en in het ijsblauw. Pre-order, dus niet eerder hier dan begin juli.
Keuze is natuurlijk altijd op persoonlijke smaak, maar zaken die voor mij meespeelden zijn oa de bezel die 3 verschillende finishes heeft en het horloge daardoor een high-end uitstraling geeft, de luxe uitziende integrated bracelet met de taper, de wijzerplaat die fijn met licht speelt en het makkelijk te servicen Sellita uurwerk. Is ie afgekeken van andere integrated bracelet horloges? Ja! Dus niet echt origineel. Maar voor 1350 euro vind ik hem persoonlijk veel interessanter dan de PRX en veel betaalbaarder dan bijvoorbeeld een Czapek Antarctique.
Die Seiko is ook heel cool, maar heeft voor mij een meer sportief/tool uiterlijk … en daar heb ik er al zoveel van.
Zit alleen zo’n eta uurwerkje in van 2 tientjes
De Seiko zal vast vele pluspunten hebben, maar de look & feel van The Twelve is gewoon top
CW Twelve zonder twijfel.
De Seiko is , maar zou bij mij vooral zijn omdat het Solar + GPS heeft en er ok uitziet.
CW Twelve
Die ziet er gewoon super uit en aangezien ik mijn Trident zeer graag draag kan ik mij alleen maar voorstellen dat de Twelve dat ook zou zijn.
ik vindt de kast van de Seiko mooi dus,
de Seiko
De Seiko. Zondermeer.
12
Dat van die kleinere Seiko wist ik nog niet. Daar ga ik eens induiken, dank voor de tip!
Dat is inderdaad een geweldige kleur
Ik ga voorlopig voor geen van beide! Allebei te groot en beide zijn ze t net niet. De bezel vd 12 vind ik net wat te druk met zn 12 facetten en de kruisjes op de wijzerplaat ogen ook nogal druk. Misschien is het in real life wel prima, maar in de winkel kijken wordt lastig bij CW. De titanium uitvoering die nog geen 9mm dik is (en de gradient op de wijzerplaat), goh dat is wel echt heel mooi.
De bezel en de wijzerplaat vd Seiko is een stuk rustiger. Maar daar zitten dan weer 2 pushers op… Zal wel voor t astron uurwerk zijn, wat neem ik aan een quartz uurwerk is zonder vloeiende secondewijzer? Op de wijzerplaat zie ik overigens niet welke functies je daarmee zou kunnen bedienen. Tijd en datum instellen lijkt me overbodig als ie door GPS wordt gestuurd. En meer lijkt er niet op te zitten?
Net even deze unboxing video gekeken.
Ziet er toch wel vet uit hoor. Datum in dezelfde kleur als de wijzerplaat. Dat soort details vind ik toch wel heel gaaf.
Dus, dan toch maar ‘the twelve’