Atelier Jalaper - DB5 Aston Martin

Geachte Hf leden.

Enkele dagen geleden kwam ik deze tegen op de www.

Een belgische-franse samenwerking tussen 2 jonge ontwerpers.

Het resultaat : De Jalaper DB5.

Onder de motorkap ligt een Miyota 821 A - 21 jewels - 42 power reserve - 3 ATM .
Leterlijk onder de motorkap, want de wijzerplaat is van een oude Aston Martin DB5.

Prijzen tussen de 800 - 1150 €

Ik vind het wel iets hebben.
Vooral de versie AJ002-S
Ze hebben een atelier in Ukkel ( brussel ) en ik ga er eens langgaan als ik de tijd vind.

Hier enkele foto’s,

En graag julie meningen.
Wat vinden julie er van, specs, prijs, uitstraling.

Veel plezier.

Packshot01_AJ001-S-2_sans_halo_aeb7e193-7038-45a3-8033-e00772da7661_500x Packshot01_AJ002-B-2_sans_halo_500x

3 likes

De donkere plaat vind ik erg slecht afleesbaar, het datumvenstertje voelt te klein en vreemd/verkeerd gepositioneerd. Die signatuur op links (en de uitstulping) vind ik niet nodig.

Leuk verhaal met de DB5 motorkappen (en hoera, Belgisch!), maar qua look/feel vind ik 't niet beter dan een doorsnee Kickstarter à 250 euro.

Daar zullen anderen vast anders over denken, vooral een geval “not my cup of tea”.

4 likes

De horloge heeft een goedkope uitstraling, en de prijs is daarom ook te veel, andere forumleden denken daar misschien heel anders over, maar ieder zijn mening

Hier zijn al meerdere varianten van bekend… Bv. https://www.recwatches.com/

1 like

Dat is een rare keuze. Dat is net zoiets als een echte Aston Martin met een 1200 CC Renault motortje…

4 likes

Een DB5 doet inmiddels meer dan een miljoen. Gaan ze daarvan zomaar een motorkap rippen? :thinking:

Fraai vind ik 'm ook niet echt.

2 likes

Ik vind m wel leuk. Een beetje aan de dikke kant naar mijn smaak, en hij kost veel meer geld dan ik ervoor over heb, maar het design is niet verkeerd. Ik vind die snelheidsmetervibe wel cool. Waar zou dat knopje links voor zijn?
Daydates met groot dagvenster altijd +1 maar qua plaatsing is het dagvenster op die grijze plaat wat mij betreft wel suboptimaal. Dan liever date only eigenlijk. Die met die zwarte plaat in de bovenste foto vind ik wel mooi.

1 like

Mij teekt het niet. Ook niet voor voor de helft van de prijs. Vind het niet mooi.

Trekt mij totaal niet, ongeacht welke prijs.

Ze hebben net een re-make gemaakt van de db5, waarschijnlijk hebben ze een paar afgekeurde motorkap jes op de kop getikt of ze liegen een beetje en is het een motorkap van een Chevrolet matiz :shushing_face:

Het zijn perfecte replica’s, 1 heeft al electrisch storingen en als ze gestart worden gaan ze in rook op. Kan alleen echt Engelse vakmanschap zijn :rofl:

O ja, het horloge: kon veel beter.
Als voorbeeld een eerbetoon aan de e-type

3 likes

Die vind ik wel beter gelukt. Hoewel de kasten me wat aan de stoeptegels v B&R doen denken.

1 like