Athos beetje kapot, is repareren de moeite?

Hi! Vond mijn oude Athos horloge terug. Hij werkt nog perfect (na opwinden), alleen is nu de kroon losgekomen. Wellicht afgebroken, wellicht losgedraaid. Het klokje moet sowieso Eem opknapbeurt hebben, maar hij is zo lekker vintage (denk jaren 70). Denken jullie dat het de moeite is om te laten repareren, of is t een vrij waardeloos dingetje? Weet namelijk zelf heel weinig van het merk en kan er ook vrij weinig over vinden … groet! Frank

1 like

Gewoon laten fixen toch? Wat zou een andere stem nou kosten

Bij een goede horlogemaker kan die vrijblijvend zonder kosten een kostenraming maken voor je en een prijs afspreken. Bij mijn horlogemaker doen ze dat, kijken ze gewoon eerst even en ook als je het niet laat maken heb je dan geen kosten en weet je waar je aan toe bent en of je het er voor over hebt.

Dus ik zou een goede horlogemaker zoeken, je kunt pas echt wat zeggen als die open is namelijk.

Er zit denk ik een Valjoux 7734 uurwerk in. Best een leuk horloge toch.

Ps je moet hem wel eens goed schoonmaken en het glas wat poetsen :wink:

2 likes

Schoonmaken is een understatement :slightly_smiling_face: een horlogemaker heeft er ooit een nieuw glas ingezet, maar dat is niet helemaal goed gegaan … helaas … en nu ligt hij denk ik al een jaar of twintig in een doos. Was verbaasd dat hij het nog gewoon deed.

Wellicht ten overvloede: Ga niet via de juwelier, maar rechtstreeks naar een horlogemaker. Dat scheelt je behoorlijk wat geld.
Een opwindstift voor een 7734 hoeft niet duurder te zijn dan een paar tientjes. Een servicebeurt is natuurlijk duurder, maar daar is hij dan ook wel aan toe.

1 like

Dank voor jullie reacties. Ik weet niet of ik in dit forum mag vragen om tips voor een goede, betrouwbare horlogemaker in de buurt van Delft/Zoetermeer/Den Haag. Maar mocht iemand tips hebben … ik hoor het graag! Dank

1 like

@PeterLC zie ik niets dan lof over.