Ik heb net een prachtige Athos met Valjoux 7734 overgenomen. Mijn eerste vintage en het smaakt naar meer mag ik wel zeggen Nu schuim ik google af naar wat meer geschiedenis maar tot op heden zonder veel resultaat. Wie kan me hier wat meer over vertelllen aub?
Dank voor het lezen.
Mooie horloge,
Merk van firma Armand Chatelain-Voumard SA / Cronex Watch uit Biel zegt Mikrolisk, dus Zwitsers. Maar ik vermoed wel min of meer als ‘plakmerk’ gebruikt, omdat ik zeker 2x Athos-horloges heb gezien met Dugena kasten/platen. Zegt overigens niets over de kwaliteit, misschien zelfs wel een pluspunt Misschien dat anderen meer weten?
Kijk anders zelf even op Mikrolisk.de daar staan praktisch alle horlogemerk op die ooit hebben bestaan. De merknaam Athos heeft zelfs twee keer bestaan maar geregistreerd door twee verschillende partijen die allebei ook weer heel veel merknamen hebben geregistreerd.
mikrolisk.de ! Top info, die kende ik nog niet. Staat bij de favorieten nu. Het is idd zwitsers maar kwam niet verder dan dat. Nu dus wel met dank aan @Skyjack en @HorloG. En zoals je zegt, een plakmerk of niet, voelt zeer kwalitatief aan en loopt vrij nauwkeurig. Ben er zeer tevreden mee.