Atoomtijd instellen....

Hallo,

Ik lees en zie van alles dat Casio’s elke nacht automatisch goed kunnen worden gezet dmv atoomtijd.
Graag wil ik weten hoe je dit doet want ik kom er niet uit. Ik heb de zoekfunctie hier al gebruikt maar kan niks vinden.

groetjes Roger

Welke Casio heb je? Mijn Lineage doet dat automatisch om 02:00 wintertijd en 03:00 zomertijd. Is ook te controleren.

Welk model? In principe moet ie het (als ie dat kan) elke nacht automatisch instellen op de atoomklok in Mainflingen door het DCF77 signaal. Als de ontvangst tenminste goed is.

1 like

Ik heb deze maar weet niet of ze dat kunnen, ik ben maar een groentje op het gebied van horloge’s en stap net in deze hobby :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

GRB300EC-1A

GSTB300B-1A

GA-140-1A1ER

1 like

Ik heb het al gevonden, deze functie heet multiband en mijn horloge’s hebben dat niet :innocent:

2 likes

Nou, niet getreurd. De modellen die jij hebt zullen niet meer dan 2 seconden per maand afwijken. En bovendien heb je nu nog iets te wensen. Je hebt ook Casio’s met bluetooth die de tijd van je telefoon overnemen. En die met multiband zijn ook zeker niet duur en heel erg fraai.

1 like