Audemars Piguet erfenis van ‘94

Iemand die Frans schrijft wellicht.

5 likes

Scherp…:sweat_smile:

1 like

Ik had het ook gezien aan het serienummer, laat er geen twijfel over bestaan. Deze plaat is niet authentiek! Er was vroeger, vooral bij dit model, veel gesjoemel/aftermarket/custom. Haalt niet weg dat het horloge zelf prachtig blijft

1 like

Het zou me ook verbazen wanneer deze plaat origineel AP is aangezien de diamantjes er schots en scheef op zijn gezet.

Nogmaals, zegt niks over de rest van het horloge.

Ik vind het wel wat hebben zelfs :relieved:

1 like

Gaf hij al aan. Datum op de factuur en in het boekje… Alhoewel die natuurlijk wel blanco te koop zijn, dus het zou wellicht ook de factuur van een tweedehands aankoop kunnen zijn.

Afgaande op de re-dial en het wat amateuristisch ingevulde boekje gok ik er op dat rond '94 een vlijtige juwelier van een horloge met waterschade oid weer een nette full set heeft proberen te maken. Op zich geen ramp, want de waarde van dit model lijkt voornamelijk overeen te komen met de waarde van het goud dat er in zit dus dat verandert weinig. Hopelijk zit het originele uurwerk er nog wel in. Alhoewel dat ook lastig vaststellen is zonder het uurwerknummer in het boekje. :man_shrugging:t2:

@Stiggeltime je website doet het niet…

Ja vind het ook wel badass dat iemand destijds wellicht zoiets had van, mehhh vind de standaard wijzerplaten een beetje saai. Wil een bordeaux rode met diamantjes erop. Al met al een leuk horloge om te erven.

Ter informatie: waarschijnlijk zag het horloge er origineel ongeveer zo uit :point_down:t2: Dus diamanten wijzers en indices zijn niet after market.

Ahzo en de diamantjes horen er dus scheef op te zitten.

Ik mis nog een duidelijke foto van het goudmerk

1 like

Hier zijn de diamantjes wel rondom het centrum uitgelijnd, dat zie ik op die eerste foto niet. :thinking:

2 likes

Ah, overheen gelezen

Vreemd, hier lijkt alles te werken. Bedankt voor de heads up :sweat_smile:

1 like

ik zit op een vpn. Misschien is dat het :man_shrugging:t2:

Klopt, dat viel mij ook al op. Vandaar ook de indruk dat het een re-dial kan zijn.

Redial is inderdaad niet ondenkbaar, op die laatste foto zie je al de nodige aantasting. Mogelijk was dat bij het exemplaar van TS ook zo en is er ooit een nieuwe plaat ingekomen. Die diamantjes hergebruikt en misschien niet helemaal lekker geplaatst daardoor.