Audemars Piguet Offshore bandje rubber --> leer

Eerder had ik je een PM gestuurd maar helaas nog niks terug. Dus dacht nog even een keer proberen hoor :wink:

Een lederen band (zeker croco) op dit horloge is een lust voor het oog :heart_eyes:. Heb al vaak kwijlend naar etalages staan turen waarin deze combinatie uitgestald lag.

Zou zelf wel voor witte stiksels gaan. Blijft het wat meer één geheel.

Ik zou voor de versie met zwarte stiksels gaan. Het mooie van die band is het hornback lederen materiaal, ik zie persoonlijk niet zo in wat iets relatief simpels als stiksels daar nog aan toe moet voegen. Zeker als het patroon van de stiksels niet speciaal is. Voelt voor mij een beetje als een Ferrari kopen en er dan 22" gouden spinners op gooien (i.e. de focus verleggen naar een deel dat minder interessant is). Maar het blijft persoonlijk.

2 likes

Interessant al die verschillende opinies! Moet zeggen dat ik de witte stiksel niet echt een overdone detail vind, zoals bijvoorbeeld gouden spinners op een Ferrari. Overigens heb ik wel even moeten grinniken om het beeld dat ik er bij kreeg :smile:

Wel ben ik het eens omtrent het deel dat het wellicht de focus wat meer op de band gaat leggen, maar nog meer dat het een soort kermis wordt. Of dat het juist fantastisch staat en een geheel vormt.

Het blijft lastig, maar ben wel blij met alle inzichten!

2 likes

Moest gelijk aan jou denken. Weet niet of het iets voor je is. @Zkhtim

1 like

Die heeft er al 2 gekocht :wink:

Dank voor de tip!

Ik was aan het wachten tot ze binnen waren, zodat ik het resultaat kan laten zien. Ben stikbenieuwd…

2 likes

Zojuist de bandjes binnen gekregen, waarvan ik nu een aardig rotweekend heb. De verkoper gaf tijdens de mailwisseling op het forum overduidelijk aan dat het Hornback bandje zwart zou zijn. En daarnaast dat het croco bandje waarschijnlijk zwart was, maar ook blauw kon zijn.

Kortom over de Hornback heb ik geen seconde getwijfeld en direct gekocht, maar na een nachtje slapen wilde ik de andere dan toch ook wel hebben. Zojuist de banden binnen gehad, waarbij opgemerkt mag worden dat ik lichtelijk pissig ben sinds ik de banden heb gezien.
De Hornback is blijkt zo Bruin te zijn als het maar kan, en de croco is blauw, wat zelfs op de verpakking staat vermeld.

De verkoper heb ik zojuist een bericht gestuurd om te vragen hoe hij vindt dat we dit gaan oplossen.

Nu is het mijn eerste aankoop via het forum en ik hoop oprecht dat de verkoper met een passend aanbod komt, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn… Wat zouden jullie doen in mijn situatie?

1 like

Een passend aanbod als in terugnemen die hap en niks anders. Dit is verkoop onder valse voorwendselen.

En zo niet, dan hoop ik dat we iets lezen in het “Ervaringen met” gedeelte. Name and shame.

1 like

Gewoon terug met die handel.

Heren,

Allereerst dank voor de tips!

Inmiddels een voorstel ontvangen, zonder enige vorm van excuses. Meneer vindt dat ik de ene (Hornback) maar moet terug sturen en een ander model bandje daarvoor in de plaats krijg. Pardon??? Ik vind het andere bandje absoluut niet mooi en dus geen oplossing…

Daarnaast gaat de verkoper ook nog even in discussie over het feit, dat het zakje niet bij het bandje zou horen en deze willekeurig in een zakje was verpakt. Dus ik googlen natuurlijk en je raad het al, precies het bandje dat ik heb ontvangen, dus onzin. Het is trouwens duidelijk te zien dat er zwarte (schoenpoets) over de blauwe band is gesmeerd om deze zwart te krijgen. Ik zal geen insinuaties doen, maar het riekt inderdaad naar oplichting.

De beste man snapt geloof ik niet dat hij fout is en dit geen fatsoenlijke manier van handelen is. Ik was al geïrriteerd, maar met deze antwoorden kan ik niets en heb nu aangegeven dat hij eerst mijn geld gaat terug storten incl. verzendkosten en ik dan het bandje zal terug sturen.

1 like

Zoals ik het lees, helemaal mee eens.

Is de verkoper Matthias alias @hxcmdp? Zo ja, krijgt ie nu de gelegenheid er iets over te zeggen…

Beste, zoals ik u al eerder stuurde,stort ik u morgen het geld terug als ik thuis ben, dus ik zie geen reden deze post te openen… ten 2e heb ik u de keuze gelaten de 2e band al dan niet mee te kopen, waar u op in ging terwijl ik zei dat ik niet 100% zeker was of ie heel donker blauw of zwart was. ( ik stuurde u zelf nog extra foto’s). Mijn eerste voorstel was u een nieuwe band te bezorgen, als u dat niet zag zitten, had ik wel zelf een terugbetaling voorgesteld. ( je stuurde toen letterlijk: dat is een gokje dat ik wel wil doen en ik gaf je nog een korting. U wist zelf bij aankoop niet of ze zouden passen. U komt me heel gefrustreerd over en ik vind het jammer dat u zich alsnog publiekelijk lastig begint te maken terwijl ik dacht dat we het deze ochtend hadden afgesloten met de terugbetaling. Nuja ik ga er verder niet op ingaan, u hoeft me ook niet verder te contacteren :wink: ik verkoop al jaren op verschillende plaatsen en als er al eens iets misgaat zorg ik altijd voor een gepaste oplossing, daar kunnen zeer veel tevreden kopers over getuigen. Ik vind het jammer dat u het schreeuwerige type bent dat onmiddellijk alles online gooit. Met zo’n mensen doe ik liever geen zaken meer :slight_smile: mvg, Matthias

3 likes

Matthias,

Kortom, nog steeds geen blijk van empathie in de reactie, maar slechts een wijkend antwoord op de gestelde feiten. Waarbij u de essentie van de laatste discussies compleet weg gebagatelliseerd, maar laten we even helder blijven en de feiten op een rij zetten:

  1. U verkoopt mij een OVERDUIDELIJK bruin en blauw bandje voor zwart. Daarnaast verkoopt u ze als “in zeer goede staat” of zelfs “als nieuw” maar ze zijn werkelijk afgedragen. Bent u en uw naasten blind Matthias, dit kan je toch serieus niet menen?
  2. U zegt hier niets over, maar bepleit enkel dat ik het had moeten zien op een paar foto’s, geschoten met een aardappel.
  3. U stelt vervolgens voor dat u een andere band, welke ik eerder ook niet wilde hebben, te ruilen.
  4. U biedt geen enkele excuses aan voor uw handelswijze en vindt zelfs dat ik gefrustreerd over kom, het mijn eigen risico is en ik het schreeuwige type ben wat u verafschuwt.
  5. U bepleit dat ik alles gelijk online Gooi, en dat dit echt niet kan aangezien u er altijd een correcte handelswijze op nahoudt, aldus uw referenties.
  6. U stelt dat er als er iets ‘mis’ gaat, dat u een gepaste oplossing aanbiedt. Maar Matthias, er is niets mis gegaan toch? Ik zie en voel eerder een bepaalde opzet.
    7… U wenst geen zaken meer met mij te doen??? Nu breekt mijn klomp…

Matthias, ik weet niet welke normen en waarden u hanteert, maar u heeft overduidelijk hulp nodig bij de realiteitszin waaraan het u ontbeert.

Prettige zondag verder!

Ik zie niet in waarom ik dit met opzet zou doen maar kom, u mag denken wat u wil, dit is een vrij land. Voordeel haal ik er niet uit. Integendeel. Wij waren tot een oplossing gekomen die voor ons beiden goed was en daarna toch even dit online gooien. Vind ik gewoon erg jammer. Het zou anders geweest zijn moest ik niet meewerken, maar dat was denk ik niet het geval. Nuja iets in mij zegt dat we elkaar in de toekomst niet meer zullen horen en dat vind ik prima :wink: . Trouwens best een aardige foto voor een aardappel! prettige zondag!