Audemars Piguet Royal Oak Quartz

Goedemiddag allen,

Aangezien ik hier geen topic van kan vinden en weinig informatie op het internet.

Ik heb een aantal vragen over de Audemars piquet Royal oak met Quartz uurwerk (35-36mm).

Is het vervangen van de battterij echt zo moeilijk en duur?
Waarom is er zo weinig aanbod, komt dit door kleine productiegetallen of?

Zijn er dingen die je MOET weten voordat je er een wil kopen?

Vraag dit puur uit interesse, zie ze wel eens voorbij komen en ik blijf ze mooi vinden.

1 like

Omdat de Royal Oak een monobloc kast heeft moet het hele uurwerk er uit om de batterij te vervangen, lastig maar ook weer geen drama. Koop in ieder geval geen RO die niet loopt met de opmerking, er moet alleen een batterij in. Koop dus een lopend exemplaar, een full service van een AP kost je een vermogen…

2 likes

Oke duidelijk. Maar een goede horlogemaker kan dit dus ook gewoon? Het is niet dat enkel AP dit kan?

1 like

Alleen de batterij vervangen kan maar laat dit dan wel doen door iemand die dit echt kan want er kan een hoop misgaan.
Als er iets defect is van het uurwerk dan is er geen andere optie en ben je toegewezen op een full service van AP wat erg prijzig is.

1 like

Let ook op dat er geen Audemars Piquet op de wijzerplaat staat, want dan is ‘ie gegarandeerd nep
:+1:t2:

4 likes

Kon het niet aanzien. :grin:

2 likes

Meest gemaakte fout bij het benoemen van horlogemerken ( ook brequet scoort hoog)
:yum:

haha, zit er bij mij zo in. vraag me niet waarom…

Iemand die weet waarom er zo weinig aangeboden worden?

Als je batterij laat vervangen. Laat het door Een goede horlogemaker doen, die vaker met luxe horloges werkt. Ga aub niet naar de markt of een kleine juwelier met alleen lorus, seiko collectie. Hier op het forum kan je lezen wat een drama het kan opleveren voor het simpele batterij vervangen.

Nou omdat AP gewoon minder horloges maakt dan andere merken is er dus ook minder volume in de markt.

Even ter illustratie op Chrono24 het aantal aangeboden items:
Rolex 80k
Omega 35k
Breitling 20k
Cartier 15k
Patek Philippe 11k
Audemars Piguet 8k
Vacheron Constantin 3k

En mid-size quartz is gewoon geen populair model Royal Oak. Minder in omloop, dus minder aanbod.