Audemars Piguet

Beste mensen,
Ik kom telkens terug op de Royal Oak… waar ik ook van fantaseer, uiteindelijk zie ik toch dat horloge… Ik vraag me af waar en hoe ik tegen een betaalbare prijs de hand kan leggen op een (gebuikte, maar onderhouden) R.O. Mijn budget is niet overweldigend. Maar waar kan ik een aanbod vinden van dit model? Iemand die me verder kan helpen? Ik hoef niet meteen te kopen, maar kunnen volgen wat er zich voordoet om dan toe te slaan…
Bvd. Ruben.

Ik kom altijd te laat, alleen maar om vaak op mijn horloge te kunnen kijken…

Hmm in aanvulling op mijn eerste plaatsing… Ik zoek bijvoorbeeld betrouwbare (veiling)sites die de moeite van het volgen waard zijn… Eerste voorkeur is de Royal Oak, maar niet exclusief…

Ook als ik te vroeg kom kijk ik voortdurend hoeveel te vroeg ik ben…

Halllo Ruben,

let wel dat er veel verschillende modellen zijn van de Royal Oak. Zo heb je de standaard RO’s en de Offshore’s, deze laatste zijn veel groter en groffer (niet mooi m.i., way over the top!).

Daarnaast zijn de standaard RO"s er in verschillende maten. De 36mm is discontinued en vind ik zelf het mooist (vooral omdat hij flink gepolijst is en een bonk staal dus hij valt al behoorlijk op, dus hij hoeft echt niet nog groter te zijn), de Jumbo deze zijn meen ik 38mm. De vervanger voor de 36mm is nu meen ik 40mm geworden, ivm de hype dat alles groter moet.

Nou weet ik dus niet wat je zoekt, groot of klein, dik of dun. Maar deze is zeker de moeite waard:

[quote]ref.: audpiro
mod.: Audemars Piquet, Royal Oak
mat.: stainless steel
size: gents
mov.: automatic
year: 1997
con.: extra fine in box, including papers
[/quote]

Deze heb ik zelf laatst gepast maar achteraf gezien zou ik voor dat geld nooit zoiets kopen eigenlijk. Eigenlijk vind ik het haast overpriced.

  • horloge kost meer dan 4.000euro, nou heb ik dat er op het moment niet voor over, en mocht het ooit zover komen dan moet het wel iets heel bijzonders zijn. Iets met mooie cmplicaties, manufactuur of gewoon iets dat je áltijd kan dragen (water, wind, zand etc). Dit horloge is enkel time-only, géén eigen uurwerk, níet waterdicht én de onderhoudskosten zijn voor zover ik heb begrepen sky-high!! Dus niet alleen de aanschaf kost je geld, ook het onderhoud moet je rekening mee houden (en onverwachte dingetjes kunnen altijd gebeuren dus je moet altijd extra geld apart houden om 'm te laten lopen voor het geval dat).

Dit is hoe ik er verder over denk. Ojah, ik ben overigens voorstander van Audemars Piguet, maar als ik het geld en de keuze had, zou ik het niet doen. Alleen al om bovnstaande redenenen. Voor waterdichtheid moet je geloof ik bij de Offschore modellen gaan zoeken, maar die zijn, zoals ik eerder al zei; té groot en nóg duurder.