Auguste Reymond: Evergreen UT 6300

Beste Horlogeliefhebbers

Ik ben recent in het bezit bezit gekomen van een Auguste Reymond:Evergreen UT 6300 Limited edition 045/250. Maar ik weet niet zo veel over het horloge.
Ik weet enkel het gene dat op het horloge vermeld staat.









Hebben jullie misschien meer informatie over het horloge?
Misschien de prijs? Hebben nog andere horlogeliefhebbers dit horloge in hun collectie? Ik heb het horloge namelijk gekocht omdat ik al in het bezit ben van een 70 jaar oude Arsa van het zelfde huis.

Alvast bedankt

Kan niemand mij helpen met mijn vragen?

Alvast bedankt.

@Pietje,

Onderstaande gegevens komen van de verkoper van dit horloge. Ltd.nummer is hetzelfde.

Handaufzug

Werk: UNITAS Cal. 6300N, Original Reymond “Wehrmachtswerk”, nummeriert von 1 bis 250
Diese Uhr hat die Nummer 045 / 250
Gehäuse: Edelstahl
Glas: Saphirglas

Boden: verschraubt, mit Glas
Zifferblatt: schwarz, mit Leuchtzeigern und Leuchtindexen
Höhe: 10 mm
Durchmesser (ohne Krone): 36,5 mm

groet,
Peebee

is een aardig merk. Ik vind het een leuk horloge om te zien.

Helaas kan ikzelf niet zo goed zien wat voor uurwerk het is, misschien kun je het merk teken en of nummer onder de balans zien. Dat zou wat meer duidelijkheid geven over het uurwerk. Het is iig een uurwerk dat we niet vaak zien hier.

Op de website van auguste reymond kun je wat meer info over het merk zelf vinden.

aha Unitas kaliber 6300. Had al wel een stekr vermoeden dat het om dit uurwerk zou gaan, de mega boogie heeft een ETA UNitas 6498. Zie ook horlogeforum limited.

De afkorting op de wijzerplaat UT 6300 betekend Unitas 6300.
Deze uurwerkjes worden al heel lang niet meer gemaakt.
Ik denk dat Auguste Reymond 250 van deze oude uurwerkjes op de kop heeft getikt, en deze gelimiteerde serie op de markt heeft gebracht.
Waneer deze horloges op de markt zijn gebracht en de prijs, daar is mij niets over bekend.
Dit horlogeforum heeft verleden jaar een inkoopactie gehouden van Auguste Reymond met een Unitas uurwerk 6498 er in.
Groet. Chris

Klopt, kijk maar:
http://www.agence-fmca.ch/sicher/English/indexCatalogueAuguste.html