Auricoste herenigd met het originele bandje

Sinds een jaar heb ik een Auricoste MN (zg. ‘issued’). Volgens kenners op diverse forums voor militaire horloges (MWR bijvoorbeeld) vertelden regelmatig dat er een heel eenvoudig bandje gebruikt werd voor deze horloges. Gewoon elastiek in de kleur… legergroen.

Afgelopen week kwam ik zo’n bandje op het spoor. De leverancier schonk (ja, er zijn nog altruïsten) en gisteren viel er een ontzettend chique envelop van een Engels advocatenkantoor op de mat. Je weet wel, zo’n kantoor met alle namen van de partners achterelkaar! In de envelop een visitekaartje (handgeschept papier) en… het bandje.

Nou, dat bandje zit wel superstrak! Dus afgelopen 24 uur heb ik het opgerekt rondom een blikje waar appelstroop in heeft gezeten… Misschien was een wijnfles meer in stijl geweest, denk ik achteraf.

Maar goed, het bandje vanmiddag aan mijn Auricoste gemaakt en wat foto’s gemaakt. (Met een oude camera die ik weer eens van stal heb gehaald). Zit het lekker? Ja. Staat het? Mwah… maar het is wel eens leuk om het in originele toestand te zien! Voorlopig gaat de zwartblauwe S-strap van Yaffle er weer aan!

Menno

Alweer een fraai verhaal Menno.

Dank, dank!

En natuurlijk leidt zo’n verhaal gelijk tot reacties. Op het Military-deel van het ATG forum schreven twee medeforummers dat de banden eigenlijk gebruikt werden om delen van de parachute-rugzak onder spanning bij elkaar te houden. Er moeten heel veel van die stukken elastiek hebben rondgeslingerd in de omgeving van die ‘plongeurs’. Ze zijn dus niet ‘issued’.

Menno

In een Frans museum: op de eerste foto de Auri. Op de tweede is het duidelijker, hoewel het horloge met de verkeerde kant naar voren ligt! De foto is van het web: een Frans duikersforum

http://www.network54.com/Forum/170229/message/1266591064/FS-+The+Real++007+NATO+straps+are+here+for+%2414

thieuster Schreef:

Op de tweede is het duidelijker, hoewel het
horloge met de verkeerde kant naar voren ligt! De
foto is van het web: een Frans duikersforum

http://www.lesmala.net/plongee/espa009.jpg

Arme mug:(

Ik vind het wel leuk staan. Maar kwamen deze horloges origineel niet aan een isofrane?

Leuke info, Menno! En ik vind het ‘elastiekje’ niet eens lelijk staan! :slight_smile:

Leuk verhaal maar wat blijft het toch een prachtig horloge!!!

gr. Roel

Mijn beste,

Menno, hij is er lang naar op zoek geweest,
heel zorgvuldig in de tijdgeest
Eindelijk is de ware gevonden,
en zijn horloge en band gebonden
Dus rest mij jou te wensen,
een blij tikkend horloge op tijdloze cadensen!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Ik vind het helemaal niet verkeerd staan.

En hoppa, ik heb op nog twee miltary-fora iets geschreven. Meteen staat er eentje te koop (met een mooiere stalen band dan die van mij - de stalen band van die van mij valt bijna uit elkaar). Vraagprijs… $1800! Onzinnige prijs. De helft van dat bedrag lijkt me al overvraagd.

Menno

Ik vind deze combi meer dan geslaagd, prachtig horloge, voor 900 dollar mag je me altijd een pb sturen

gr,

vincent