Aus’ NA bonanza

De titel zegt het al!

Afgelopen maand heb ik niet stilgezeten met het aankopen, inwisselen en verkopen van horloges uit de verzameling.

Het leukste aan de hobby van de afgelopen tijd vind ik toch het onverwachts tegen leuke zeldzame en ondergewaardeerde horloges aan te lopen die tegen onweerstaanbare prijzen af te halen zijn.

Zo ben ik via Vinted in de afgelopen maanden tegen twee Favre Leuba’s aangelopen, waarvan er ééntje wel echt een blijvertje is. Beiden uit de jaren 90 uit een periode dat er door een nieuwe eigenaar nieuw leven in het merk getracht te blazen is. Het betreft hier de Harpoon 2000 en de Quartz Chronograph Jos Verstappen editie. De Harpoon 2000 (in nieuwstaat) doet me lichtelijk denken aan een oude model Air King 34mm met de dial van een nieuwere versie. Echter is de kleur blauw van de plaat zo gaaf en diep… zo verschrikkelijk mooi! De Jos Verstappen editie aan de andere kant is niet om aan te zien, maar dusdanig leuk en grappig dat ik deze niet als vrijmarkt koopje kon laten liggen. Foto’s:

afbeelding

Afgelopen maand had ik mijn Omega Seamaster Pre-Bond aangeboden via MP. Uiteindelijk is hier ook een ruil uit ontstaan. Deze heb ik namelijk ingeruild tegen een DuBois et Fils 1785 Luna in nieuwstaat. Het betreft een door DuBois gemodificeerde Valjoux 7750 met Maanfase en datum. Heel mooi ding, maar kan nu al zeggen dat deze niet blijft, maar past wel geheel in het thema zeldzaam en ondergewaardeerd.

Ook hebben onlangs mijn Sarb035 en de gouden Baume et Mercier Genève het nest verlaten. Voor het geld waar ik deze twee voor verkocht heb heb ik via het veilinghuis van Spengen afgelopen week twee ontzettend mooie vintage chronograph horloges aangewonnen. Namelijk een Leonidas met Valjoux 77 uurwerk en een 18kt rosé gouden Ducim Chronographe Suisse met Landeron 51 uurwerk uit mijn hoofd. Beiden in hele mooie staat al twijfel ik over de originaliteit van de wijzers van de Ducim. Het interesseert me echter niet heel veel, want wat een plaatjes zijn het!

Van alle bovenstaande aankopen zullen de meesten binnenkort wel weer verruild of verkocht worden, wat weer ruimte maakt om tegen andere toffe horloges aan te lopen.

Natuurlijk bestaat er wel een verlanglijstje met horloges die ik graag in de toekomst wil bemachtigen, maar vooral de weg er naar toe met onverwachte parels en het behouden van de droom vind ik het leuke aan deze sport!

Tot zover de update…

Bedankt voor het lezen!

26 likes

Mijn beste,

Goed hoor!!
Dat doet deugd, om de horloge-hobby zo enthousiast te aanschouwen.
En wat een fraaie Ducim Chronographe.
Dank voor het delen. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Leuke aanwinsten :+1:t2: en tof dat horloge van de beste Nederlandse F1 coureur die we ooit gehad hebben ( aldus voormalig fanclublid nr 17737 :grin: )

1 like

Prachtige aanwinsten, zeker de Harpoon is bijzonder…

Wat een prachtige klok!

1 like

Die Leonidas is erg leuk. :+1:

1 like

Thanks beiden! Erg blij mee inderdaad… die Valjoux 77 horloges kom je ook niet zo vaak tegen… deze heeft alleen wel dringend een beurt nodig helaas. Tot dragen zal het voorlopig nog even niet komen.

1 like

Ach, iets in het vooruitzicht is ook altijd leuk. :+1:

1 like

Gaaf hoor!:+1: Vooral de Leonidas!