Autavia heuer

Als ik het goed begrijp is zo’n wijzerplaat eigenlijk 55K waard, dus het is een koopje!

1 like

Ik begrijp het ook niet helemaal. De plaat is niet gaaf dus zal niet de volledige 70k waard worden. Maar het verschil is groot

1 like

Verkeerde referentie. Beetje als een jaren 80 5513 dial in een Big Crown zetten :wink:

1 like

Kijk :+1: weer wat geleerd. Dus dat verhoogd de waarde ook niet

Dat is een compleet andere wijzerplaat😂

Heeft die jeff stein geen plaatje liggen? :stuck_out_tongue:

2 likes

Helemaal eens Ernst. Helaas zou alleen opa of papieren die tevoorschijn komen de waarheid aan het licht kunnen brengen.

Ik vind zelf de kwaliteit van de modificatie van een aanvaardbare kwaliteit. Zeker als dit 50 jaar geleden gebeurd is om het horloge destijds meer functionaliteit te bieden voor de opa van TS. Dan is dit modding avant la lettre en niet te vergelijken met het huidige SKX’jes aanpassen. (No offence @HanDavinci )

Probleem is nu alleen dat niet aangetoond kan worden of dit 50 of 1 jaar geleden is gebeurd. En door wie de aanpassing is verricht. Maar als Jack Heuer morgen bekend maakt dat hij de opa van TS persoonlijk heeft gekend en zijn horloge heeft laten aanpassen als vriendendienst, dan is het horloge waarschijnlijk ineens meer dan €100.000,- waard. Het hele verhaal doet dus nogal wat voor de waarde.

Ik hoop dat TS ons op de hoogte houdt. En misschien zijn er nog andere familieleden die iets weten over opa’s Heuer. Want ook toen was dit geen alledaags horloge.

3 likes

Nu ben ik zeker geen expert maar als ik aan schilderijen denk dan is er tegenwoordig heel veel mogelijk om vast te stellen hoe oud verf is, wat de samenstelling ervan is etc.

Ben eveneens zeer nieuwsgierig naar het verhaal (en niet zozeer de waarde) van dit horloge

3 likes

Ik denk zelf dik 99% kans dat dit oud/authentiek is. De kans dat iemand een horloge van €70.000,- recent heeft aanpast zonder gedegen verhaal, lijkt me vrijwel nihil/ongeloofwaardig.

Graag meer info over opa. @Tom12345

1 like

Ik denk zelf ook aan een oudere aanpassing. Het is ook té net om over handwerk te praten. Volgens mij dus inderdaad wel tamponbedrukking. Kan best een interessant verhaal achter zitten.

2 likes

En dat is voor één (nu bekende) wijzerplaat, niet echt goedkoop.

1 like

Ik ben ook wel benieuwd welk verhaal erachter zit. (al is de kans nu natuurlijk klein dat we het precies zullen weten)

Ik kan me wel voorstellen dat de man graag een dergelijke subdial wou op zijn horloge zoals op een ander model (zeg maar rond de tijd toen de Yema’s nieuw waren), en dit voorlegde aan een horlogemaker die connecties had met mensen/bedrijven die wijzerplaten konden printen.

Wel apart dat de subdial voor zover ik weet niet volledig overeenkomt met die van een bekend model.

3 likes

Is er al wat meer bekend ? Ben eigenlijk wel benieuwd :slight_smile:

3 likes

Hij zit lekker op de Bahama’s van het geld van de Heuer! :joy:

3 likes

Eerlijk gezegd zou het mij nieteens verbazen. Hij heeft een heel magazijn met onderdelen. In ieder geval zou TS hem en de vaste bezoekers van On The Dash om hulp kunnen vragen. De meeste horlogeliefhebbers zijn de kwaadste niet.

1 like