Autavia heuer

Tja. Ik vrees dat ik hem zou verkopen en een re-issue zou kopen

1 like

@bernarddevos, heb je de juiste link nog voor mij. Ik ben benieuwd naar de analyse van Jeff Stein waarin hij vertelt wat er met de wijzerplaat gebeurd is.

Kan ik beamen. Het valt mee.

1 like

Het klopt dat Jeff inderdaad een kenner is en veel weet. Echter leert ook hij elke dag nog nieuwe dingen bij.
Dat weet ik uit eigen ervaring. En hij is daar uiteindelijk ook nederig in. Prima vent en wat betreft dit topic denk ik dat hij gelijk heeft. Het blijft een mooi horloge en ook zeker waardevol. Een wijzerplaat zal niet makkelijk te vinden zijn. Leuk projectje of gewoon zou houden.

http://www.chronocentric.com/forums/heuer/index.cgi?page=1;md=read;id=94869

1 like

Interessante opmerking ook van bristnj op Chronocentric.
En voor alle mensen die zich beledigd voelen, mijn reactie was gewoon gericht naar de opmerking waarin gesteld werd dat Jeff Stein zijn info ook maar gewoon haalt van Internet.
Alle info over Heuer waarover we vandaag beschikken is er dankzij enkele mensen zoals Jeff Stein.
Waar vind je immers nog goeie info over Heuer buiten Onthedash.com?
Dus al hetgeen we weten of denken te te weten ( en ik val daar ook onder ) over Heuer danken we aan OTD. Dat is geen verafgoding. Ik ken Jeff Stein maar heel oppervlakkig. Het is gewoon een feit.
De recente gigantische stijging van alle jaren 60 Autavia’s ( en dus ook het horloge hier ) is in grote mate te danken aan alle info die er is dankzij OTD.
B

Ik heb het forum een aantal dagen niet gevolgd, maar dit blijft een interessant topic.
Eerst, Jeff Stein heeft vrij (lees zeer) nauwe banden met Tag Heuer en met Jack Heuer zelf. Hij heeft een goede toegang tot de Heuer archieven en koopt geregeld stukken voor het Heuer museum. Je zou hem een authoriteit kunnen noemen. Ik weet het … ook authoriteiten weten niet alles en gelukkig zich hier zeer van bewust.
We zijn het er allen over eens, dat het een vroege Heuer Autavia betreft met big subdials en een valjoux 72 binnenwerk. Over de waarde kunnen we discussiëren, maar in goede staat vrij hoog.
In 2013 had ik de eer en het genoegen deel te nemen aan de Heuer summit waarbij we een deel van de archieven en alle dials die Heuer ooit heeft geproduceerd te kunnen bekijken. Het voorbije uur even mijn foto’s van sep 2013 bekeken en deze wijzerplaat heb ik niet terug gevonden. Wil uiteraard niets zeggen, hoewel. De kwaliteit van de yachting subdial lijkt mij echter niet hoogstaand. Zegt uiteraard niet alles, maar toch.
Blijft uiteraard een mooi horloge, dat nog steeds een aanzienlijke waarde heeft (15-20k).

1 like

Ik betwijfel dat … Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een oude man op leeftijd zijn “oude” Heuer nog even laat modden om mee te doen aan een hype…:grin:
(maar die bristnj kent het verhaal waarschijnlijk niet.)

Het staat inderdaad nergens dat hij iemand hier belachelijk maakt.

Hij zegt alleen dat op een horloge dat nu 70K waard kon zijn (zonder de mod), er nu 2 mensen er 15K dan wel 20K voor zouden bieden… en deze mod toen, nu een dus 50K waardevermindering veroorzaakt heeft…

Als je eens alles van te voren zou kunnen weten …

1 like

Je moet goed lezen wat hij zegt, Bobdelair.
Hij zegt dat het horloge waarschijnlijk na een paar jaar is gecustomized, naar het voorbeeld van de Yema Yachtingraf.
En dus niet een paar jaar geleden op oudere leeftijd van de originele eigenaar.
B

:grin: ik doelde eigenlijk op zijn afsluiting “Makes you wonder if this was done during the Yema (LeJour) Yachtingraph craze a few years ago. If so, what a colossal error.”

Het eerste stuk van zijn betoog is idd wat ik zelf vermoed wat gebeurt is.

Had iemand nog opmerkingen over mijn uitgeknipte plaatjes? Vlak boven de post met het "moraal ridder " plaatje.

@Tom12345 ben eigenlijk best wel benieuwd of je nu geen “scheve gezichten” krijgt binnen de familie … afgezien van een pracht aandenken, heb je naar aller waarschijnlijkheid een best kapitale erfenis gehad …:no_mouth:

In het waar en hoe de mod (technisch gezien) is uitgevoerd is duidelijk niemand hier geinteresseerd, Martijn, hoewel de vraag -o.a. door mij- al een paar keer is opgeworpen uit pure interesse.
Het is natuurlijk een Heuer die van 70K gedownmod is naar 20k, en daar lijkt alles mee gezegt. De rest is geneuzel op het forum voor het plebs :wink:

3 likes

Ik weet niet meer wat ik wou typen. Ik ben bang dat je gelijk hebt. Ik vond het ook wel interessant.

Ik ben een leek in heuer hoor. Maar dit erin en weer 70 waard?

2 likes

Klinkt als een uiterst rendabele investering! :joy:

Ik zou opweg zijn naar het Oostblok even een niertje verpatsen

Mijn god, 4k voor een losse wijzerplaat, het moet niet veel gekker worden…

2 likes

Ja en met waterschade. :face_with_hand_over_mouth: