Authenticiteit Omega Geneve

Beste leden,

Aangezien ik weinig ervaring heb met Omega lijkt mij het volgende horloge authentiek, maar ik wil het toch even zeker weten! Wijzers en indexen zijn mooi identiek verouderd en lijken overeen te komen. Ook is de printkwaliteit op de plaat prima. De rotor deed mij alleen twijfelen, qua kwaliteit.

Glaasje mag vervangen worden en de kroon lijkt wel van ?Certina? te zijn. Kroon grijpt ook niet aan en valt er zo uit. Ook zit er een dikke vingervlek op de rotor, beetje onprofessioneel :grin: Gesp en band zijn niet origineel.

Let me know.

Groet.

4 likes

Ik zie niets heel raars eraan heeft gewoon wat (veel) TLC nodig.

3 likes

Beurtje, nieuwe kroon, nieuw glas en liefst nog een gesp zou ik zeggen!

Paar honderd zal het wel zijn? :grin:

1 like

Goed gezien lijkt mij, op de kroon zit niet de omega letter. Afgezien van het glas, er lijkt mij een lelijke beschadiging te zitten bovenin de wijzerplaat. En wat krassen op de kast.

Die rotor lijkt me gewoon normaal.

deze is gewoon echt :slight_smile:

1 like

Ik geloof dat dat gewoon viezigheid is op het plexiglas, plaat ziet er verder ‘gaaf’ uit.

1 like

Niets mis mee behalve dat hij wat opgeknapt moet worden. Glaasje is wel heel slecht, heeft een flinke schuiver gemaakt met fiets of motor of zo.

1 like

Was viezigheid op het glas :+1:t2:

3 likes

Dat scheelt een stuk. :blush:
Ik heb ooit 250 euro betaald voor een flinke beurt aan een Genève. Bij Jan Ubels. Had ook nog waterschade aan uurwerk en nieuwe kroon gekregen. Netjes gedaan.

1 like

Is die kroon van Certina?

1 like

Jup

1 like

Ik ga hem in ieder geval inlichten over de te verwachten kosten als hij deze weer wil dragen. Zou het dat economisch gezien waard zijn? Naast evt. emotionele waarde. Deze lag namelijk al jaren in de kast en ik weet hoe sommige mensen dan denken.

1 like

Meestal niet. Als je 'm verkoopt zou ik m als project verkopen.
De service kosten krijg je niet helemaal terug als je m verkoopt.

Horloge is in goede staat wel meer waard dan een (HF-)service.

1 like

Even voor de duidelijkheid, hij is niet van mij overigens :grin:

Ik zou hem altijd laten servicen. Met wat liefde kan het nog wat moois worden.

Ging mij meer erom of verkoopwaarde na service > serviceprijs is.

Afhankelijk van waar je de service laat doen komt 't wel uit.

Horloge opgeknapt zal zo’n 400-600 euro waard zijn…

1 like

Goede vraag. Bij mij was dat zo. Wat zijn ze waard? 400 in goed lopende staat? Genève was het instapmodel van Omega. Maar dit is een automaat, die van mij een 600 serie handwinder. Misschien 500 als hij straks heel netjes is?
Bij mij was het voornamelijk emotionele waarde. Was mijn eerste “dure” horloge, in 1982 als NOS gekocht. Nooit geen spijt van gehad.

1 like

Zelf denk ik ook meer in emotie, maar ik moet me voorbereiden op alle mogelijke reacties. Dus ik wilde me ‘economisch’ ook even indekken :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Bedankt iedereen voor de snelle reacties, top! :+1:t2:

Maakt de rotor geluid als 'm beweegt?

1 like