Aangezien ik weinig ervaring heb met Omega lijkt mij het volgende horloge authentiek, maar ik wil het toch even zeker weten! Wijzers en indexen zijn mooi identiek verouderd en lijken overeen te komen. Ook is de printkwaliteit op de plaat prima. De rotor deed mij alleen twijfelen, qua kwaliteit.
Glaasje mag vervangen worden en de kroon lijkt wel van ?Certina? te zijn. Kroon grijpt ook niet aan en valt er zo uit. Ook zit er een dikke vingervlek op de rotor, beetje onprofessioneel Gesp en band zijn niet origineel.
Goed gezien lijkt mij, op de kroon zit niet de omega letter. Afgezien van het glas, er lijkt mij een lelijke beschadiging te zitten bovenin de wijzerplaat. En wat krassen op de kast.
Dat scheelt een stuk.
Ik heb ooit 250 euro betaald voor een flinke beurt aan een Genève. Bij Jan Ubels. Had ook nog waterschade aan uurwerk en nieuwe kroon gekregen. Netjes gedaan.
Ik ga hem in ieder geval inlichten over de te verwachten kosten als hij deze weer wil dragen. Zou het dat economisch gezien waard zijn? Naast evt. emotionele waarde. Deze lag namelijk al jaren in de kast en ik weet hoe sommige mensen dan denken.
Goede vraag. Bij mij was dat zo. Wat zijn ze waard? 400 in goed lopende staat? Genève was het instapmodel van Omega. Maar dit is een automaat, die van mij een 600 serie handwinder. Misschien 500 als hij straks heel netjes is?
Bij mij was het voornamelijk emotionele waarde. Was mijn eerste “dure” horloge, in 1982 als NOS gekocht. Nooit geen spijt van gehad.