Authenticiteitsvraag: Seiko Lord Matic

Beste horlogevrinden!

In al mijn enthousiasme heb ik een goede vriend van mij aangestoken met het welbekende en zeer kostenintensieve horlogevirus. Dat heeft al o.a. geleid tot de aankoop van een military omega (links op de foto).

Een paar dagen geleden is de zoektocht naar zijn 2e polsklapper gestart, als daily beater (< €500,-). Hij kwam bij deze zoektocht een Seiko Lord Matic van een handelaar uit Canada tegen, die we beiden wel kunnen waarderen.

De vraag is nu dus in hoeverre het horloge origineel is en in hoeverre het horloge waar naar zijn geld is. Zelf vindt ik 'm in ieder geval lekker ongepolijst eruit zien.

Dit is het horloge in kwestie:

Of als link van de advertentie:

Bij voorbaat dank!

1 like

Origineel lijkt hij me wel. Een enigszins curieuze band maar die lijkt me wel oke, maar lengte is misschien wel een issue.

Verder zijn er een paar dingtjes, barsten in het glas, met name boven aan dat is niet goed te zien op de foto.

Screenshot_15

Plaat lijkt me iets geplatineerd rond het dag/datum venster of komt dat door de fotos? En werkt de quickset van de dag/datum naar behoren?

Maar 225 euro is vrij veel voor een gewone LM. En daar komen vanuit Canada dan nog een boel import kosten bij . Ik zou zelf even verder kijken dus.

3 likes

Hmm, als ik het zo lees ben ik het idd eens dat het een vrij prijzig horloge is voor de staat waarin het is en met de gebreken. In dat geval gaat de zoektocht hoogstwaarschijnlijk door naar een andere lord Matic of al dan niet een compleet ander horloge, alles is mogelijk. Bedankt voor het advies!

2 likes

Stuur maar een PM :innocent: :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like