Autobahn Omega erfstuk (helaas nep)

Beste vrienden,

Ik heb hier de vraag gekregen van mijn nicht waarvan haar moeder recentelijk overleden is of dit erfstuk echt of niet is.
De graveringen lijken op de echte die ik op internet kan vinden maar toch ook weer niet helemaal.

Het model is me totaal onbekend.

Dank alvast voor het lezen en de adviezen.

4 likes

Nep. Omega had NOOIT het goudmerk aan de buitenkant van het deksel. Altijd aan de binnenkant. Even je typo gefixt ook.

Enne - ik heb veel vintage Omega’s gezien, in boeken, online, en recht onder mijn neus in 150 stukjes uiteen. En deze klopt gewoon niet. Da’s ervaring.

Het kan raar lopen hoor. Had van een collega eens een soortgelijk geval. Een Omega-nepper uit de jaren '50; toen was dat dus al lonend om te doen. Kwam-ie een paar weken later nog eens met een AP uit die periode. Die bleek WEL echt. :sweat_smile:

6 likes

Ik denk als ik naar de kwaliteit van de graveringen kijk… Dat deze niet Omega waardig zijn…maar ik ben geen expert

3 likes

Ik heb ook nog nooit 21prix zien staan op een omega…

3 likes

Helaas geen Omega en zeer waarschijnlijk ook geen goud. Jammer, was anders een mooi erfstuk geweest :+1:

4 likes

Als je goed kijkt zie je dat het (blad)goud op bepaalde delen al helemaal is afgesleten. Dat 18K lijkt dus sowieso al niet te kloppen. Helaas een nepper dus… :man_shrugging:

2 likes

Autobahn omega.

3 likes

Met de zoekfunktie kun je de link vinden die ik al vele malen hier heb geplaatst waar dit soort neppers in alle soorten en maten staan.
Dit is geen Omega, geen 18kt goud en gewoon een kliko armband.

Stempel zegt goud, maar hij lijkt verguld.

ouch

Omdat deze zinloze discussie maar door blijft gaan, hier voor de zoveelste keer een linkje naar het Omega forum.

2 likes

Daarom, slot erop aub!

1 like

@junior Kassa 1!