Autodromo uit de V.S

[center]

[/center]
[hr]
Vandaag belanden we in Amerika voor het nieuwe merk ‘Autodromo’, dat ik tegenkwam op Hodinkee
http://www.hodinkee.com/blog/2011/11/16/new-brand-alert-introducing-autodromo-motoring-instruments-c.html
.
Men heeft zich duidelijk laten inspireren door de auto- en motor(sport)wereld.
Op de wijzerplaten is duidelijk een snelheidsmeter of toerenteller te herkennen.
Ik vind alleen de a-symmetrische rode sector tussen 10.30 en 13.00 uur op model ‘Veloce’ wat storend.
Voor de rest kan ik ze wel waarderen.
De kasten meten 42 mm en er liggen Ronda quartz uurwerken in.
De prijs van alle modellen is $ 425.

Hartelijke groet,
Flip.

Hey, nog een Mooren look-a-alike! De gallery voorziet van best leuke foto’s, waardoor ik de klokjes ook meer kan waarderen. Maar tikt helaas op 1 hertz. En niet zoals Gronefeld…

inderdaad leuke klokjes en je hebt gelijk wat het model veloce betreft.
het rode gebied is storend.
Op de andere modellen is dat niet zo.
leuk spul

groet Lenno

marnix.moed Schreef:

Hey, nog een Mooren look-a-alike! De gallery
voorziet van best leuke foto’s, waardoor ik de
klokjes ook meer kan waarderen. Maar tikt helaas
op 1 hertz. En niet zoals Gronefeld…

Ghehehe. Mooren look-a-like… :wink:

Even een mini-NA in dit heel erg verouderde topic over toch wel een gaaf merk!

Ik heb sinds vorige week een Autodromo Intereuropa!
Ben dit merk eigenlijk al vanaf het begin aan het volgen, maar de modellen waren altijd net te groot of niet mijn smaak, maar deze is echt prachtig! Snel meer foto’s…

3 likes

Misschien moeten we hier verder :wink:

Geen idee of er nog zijn op het forum, veel lees je er alleszins niet over… Maar leuke keuze dus naast de bekende paden.

Een leuke voorganger van die van jou is de Stradale, echt autoliefhebberij ten top dus. De Intereuropa is dan net wat doorontwikkeld en verfijnder.

Nog liefhebbers hier?

1 like

Haha ja het is een eenzaam topic…

De Intereuropa overtuigde me ook wel omdat er een ETA 7001 in zit. De rest van de horloges is vaak Miyota of Quartz.

De Stradale was de voorganger, maar die vond ik te groot.

1 like

Hah ik had net mijn post bewerkt :wink::facepunch:

De ETA is wel een dikke plus inderdaad. Ik ga ze ook volgen, wie weet wat er nog komt.

1 like

Haha prachtig! Great minds…

Ja ben ook wel benieuwd, heb het gevoel dat het echt een éénpitter is die Bradley Price. Dus er is niet heel veel activiteit.

Maar heb wel het idee dat het een gerespecteerd merk is zo langzamerhand.

1 like

Typisch met die microbrands natuurlijk. Beetje hetzelfde verhaal als met Jason Lim van Halios, hoewel dat hij er wel wat meer vaart achter steekt heb ik de indruk.

Misschien wil Bradley niet dat het te groot wordt allemaal. Maar hij heeft Hodinkee mee als shop, die maar al te graag de NYC merken promoot. Dat zal wel bijdragen aan dat respect.

Het blijft een leuk merk met een eigen smoel, dus wie weet :blush: Ik heb ooit een Chronoris (2x) gekocht met het “autoliefhebberij”-gevoel indachtig, maar die was het toch net niet. De Nomos Autobahn probeert iets gelijkaardigs, maar dat lukt niet zo best en is dan weer veel te duur ook.

1 like

Ja ik zit te denken of ik nog anderen heb overwogen toen, zal er nog ‘s over nadenken!

1 like

Even @illewoare jaloers maken :wink:

Goed weekend!

5 likes

:heart_eyes: blijft een mooie kleurcombi!

Helaas komen er geen nieuwe aan, ik heb het nagevraagd. Maar wie weet wat er wel aankomt :slight_smile:

Hello Jasper,

I appreciate your note very much!

I am sorry that we are sold out of the Nassau Blue and that you missed out!

I don’t have any new versions currently in the works, and we are now almost sold out of the Cream and the Gray variants.

I might recommend picking up the Gray dial and adding a colorful strap. The mustard strap is amazing on there.

We do plan to offer something new and exciting in 2022, so there are always the next few models to look forward to!

Kind regards

Bradley Price

1 like

Oeh ik ben benieuwd! :blush:

1 like

Dankzij @Bro heb ik nu toch nog eentje kunnen bemachtigen. We zijn nu een eenzaam duo @Tulipan :wink:

Het is wel een bijzonder ontwerp! De kast lijkt op een schotel. Ondanks de geringe dikte ligt de wijzerplaat mooi diep in de kast. Zo hebben ze een mooi 3D effect verkregen om de nadruk te leggen op de minute track. Heel mooi gedaan en kwalitatief afgewerkt.

Microbrands zijn fun! Dit zie je geen enkel regulier merk doen en al zeker niet voor die prijs :grinning_face_with_smiling_eyes:

8 likes

Nog even genieten van deze verschijning in de zetel :blush:

5 likes

Wat een topper deze :sunglasses:

3 likes

Weer een coole release, de Group C! Saffier en staal op een rubber strap. Ik twijfel om gewoon eentje te bestellen :grinning_face_with_smiling_eyes:

@Tulipan wat vind je van deze? Te “quirky” of gewoon gaaf?

6 likes

Ja ik weet het niet… sowieso niet helemaal m’n stijl, maar had er ook wat meer van verwacht ofzo… wat jij? Ik had niet meteen zoiets van “die wil ik hebben”…

1 like

Op de 1 of andere manier werkt het ontwerp van deze wel voor mij, alleen al omdat het zo naast de begane paden is. Het is echt een casio-achtig uurwerk in een premium kast, een beetje a la de Hamilton PSR, maar eleganter. Ik ben misschien wel niet “hip” genoeg om ermee weg te komen :wink:

De Intereuropa was een heel andere categorie, die kan nog net voor een allrounder door. Dit is echt spielerei voor erbij. De prijs is wel altijd een dingetje voor zoiets, zelf al kost hij minder dan de helft van een Intereuropa. Het is vast mooi gemaakt, maar 500 euro blijft nog altijd 500 euro natuurlijk. Maar dit is toch nog net wat leuker dan de doorsnee Swatch bv :slight_smile: