Autolight G.Shock defect ? ... Nee natuurlijk niet !

Ik heb een probleem met de Autolight function van een G.Shock
de indicator geeft aan dat deze functie staat ingeschakeld
alleen ik kan met m’n arm flapperen wat ik wil,
toch doet hij het niet, ik neem aan dat er ergens een pendeltje
vast blijft zitten doordat ik deze klok te weinig gedragen heb,

mijn vraag : is er een hack om dat ding weer los te krijgen
( flinke tik verkopen…zoja waar op de kast en in welke richting )

of wanneer ik de kast open maak waar vind of zoek je dan dat vastzittende onderdeeltje… iemand een plaatje van zo’n ding ?

grt. Gerard

Mijn ervaring is dat flapperen niet werkt :smile: Een hele kleine beweging alsof je het horloge naar je toe draait om de tijd te lezen werkt het best.

Ik heb weleens gelezen (maar ik betwijfel of het waar is), dat als de batterij op het eind is, deze functie niet meer of minder werkt.

Ook de elegante beschaafde zwaai maakt hem niet wakker
helaas

Dan zou hij na 1 jaar bijna leeg zijn geraakt
( geen idee overigens hoelang hij bij de verkoper op de plank heeft gelegen )

Lijkt me ook behoorlijk stug hoor. Werkt dat autolight met een vloeistof (zoals een waterpas) of met een ander mechanisme?

Een knikkertje in een half rond buisje om het heel simpel te zeggen.

2 likes

Je weet dat ie het alleen in het donker doet, die EL?

Als het een vastzittend knikkertje in een afgesloten buisje is
zal het dus ook geen zin hebben om het horloge open te maken
denk ik ?

Nee… dat wist ik niet, maar ik zat in een behoorlijk duistere
kamer TV te kijken.

b.t.w. ff buiten gaan staan flapperen en hij doet 't nogsteeds niet.

#$*%@₩^&$★ Japanners :rage:

Nee, dat kan niet. Misschien eens een tikje geven met de 6 naar beneden als het ware?

Ik weet dat er een serie was met matige schakelaars maar dat waren volgens mij modules voor de 5xxx serie.

Er is ook een diagnostische modus waarin je kunt zien of hij schakelt, zou je even kunnen googelen voor jouw module?

ik heb de betreffende PDF gevonden
alleen niks over een diagnostische modus

Sorry, mijn post was een beetje beknopt.

Je moet een aantal knoppen tegelijk indrukken om verschillende testen uit te voeren. De modus die je nodig hebt moet TLT laten zien (tilt) als de schakelaar wordt geactiveerd. Op die manier weet je in ieder geval dat die werkt.
Hier staat het beschreven.

Weet je echt zeker dat je batterij nog genoeg prik heeft? Als die leeg raakt werkt de e.l. ook niet, dat zou meer voor de hand liggen.

Soms wil die schakelaar wel eens wat lastig gaan als hij een lange tijd stil heeft gelegen, een paar dagen dragen en eventueel een subtiele tik zou dan kunnen helpen. Horloge in je rechterhand houden in een vuist en met de wijzerplaat verticaal en de 6 naar beneden op je vlakke linkerhand slaan.

Ik heb ooit in deze thread gelezen dat iemand een magneet langs zijn horloge haalde om hem los te krijgen, maar dat lijkt me een typisch gevalletje eigen risico… Daar staat trouwens een enorme hoeveelheid informatie over G-Shock e.l.

Succes!

2 likes

Thanx Mart, ik ga het straks ook even uitproberen
maarre is het na zo’n diagnose-test modus ook lastig om daar dan weer uit te komen ?
ik heb nog niet gelezen hoe ik die testmodus kan verlaten

en nee ik heb geen idee of er nog genoeg prik in de batterij zit
ik heb hem zelf iets meer dan 1 jaar en eigenlijk nooit tot weinig gedragen. zeker dat lampje is weinig gebruikt
Misschien moet ik i.d.d. eerst maar eens een batterijtje plaatsen… en ik las op WUS dat het soms helpt om de module te resetten.
dat is zowiezo het geval dan wanneer ik die batterij heb vernieuwd.

grt. Gerard

edit.

ik krijg dit in de testmodus, geen idee wat ik daaruit kan opmaken.

in de test modus krijg ik na drukken op start/stop rechtsonder
deze 3 schermen, bij iedere andere knop verlaat je de testmodus.

Als je gewoon op een willekeurige knop drukt kom je weer terug in normale modus.

Voor het resetten van de module moet je twee puntjes kortsluiten na het vervangen van de batterij. (AC reset) Let bij het vervangen van de batterij ook op dat je de veertjes voor de (alarm) pieper niet kwijt raakt, dat zou zonde zijn.

met je scherm is niks mis :grin:

Gerard,

Ik miste je edit.

Het derde scherm met de getallen is de diagnose van je auto receive. Wat je nodig hebt is de tilt test (knop linksboven en rechtsboven meen ik).

Als je het horloge dan van horizontaal naar verticaal draait zodat de sensor wordt geactiveerd verschijnt er 8888 op je scherm, terugdraaien en het verdwijnt weer.

Succes!

Ik krijg het niet voor elkaar om tegelijk op die adjust/mode/light
knoppen te drukken of die functie werkt niet
i.i.g. zie ik geen 8888 verschijnen.

btw wat is die code 32 29 13 ?

Of het module nummer en software versie (kan je op de achterkant checken of die overeenkomt) of de diagnose van je sync, frequentie etc. Dat zou ik even na moeten zoeken.

Hoi, Mart het betreft Module 3230 / model DW-6900MR