Swatch is als de horlogemaffia; overal de vingers in
@cmkooi, ik zie een uitdaging! Geef je zoon een Invicta en nodig @Chlorophyl uit voor het dinerā¦
zijn dat niet wegwerp uurwerkjes?
ETA uurwerken? Ja.
Mijn zoon is 13 en 170cm en die hoef ik geen glimmende rikketik duiker aan te bieden. Zou zelf denk ik iets sportiefs zoeken. Ik vind de eerder voorgestelde Dan Henry horloges wel mooi passen bij de jeugd. Veel keuze ook in model en kleur.
250 euro? Verkocht!
Die vind ik wel mooi ja. Dat is een mooie maat die erg goed op je pols staat! Het horloge heeft een āeigen smoelā zonder overdreven over te komen en ziet er heel solide uit.
Maar wie ben ik om te bepalen wat een 15 jarige mooi zal vinden. Ik heb weliswaar een zoon van 15 maar zijn smaak is ook niet bepalend natuurlijk. En de mijne al helemaal niet.
Dat gezegd hebbende, ik ben deze vakantie vrienden tegengekomen waarvan de 2 zonen ook enorme klokken (ja klokken) om hadden. Naar huidige maatstaven vƩƩl te groot voor die polsjes maar dat is dus kennelijk nog steeds de āmodeā bij die doelgroep. De Diesels en consorten doen het denk ik ook nog steeds goed. Dus @Chillekasper, misschien heb je wel gelijk met je bonkige Invicta.
Ojaa tot 250 euro.
Ook die Invicta zit boven het budget
Zoektocht sneller voorbij als ik gedacht had. Heb zojuist deze gekocht:
Dec.2018⦠zgan. 275,-
Wat denken jullie ervan?
Zeer nette prijs zou ik zeggenš!
Thanks! Deze post had ik nog niet gezien.
Sta op het punt een klok voor zoon te kopen en deze review gaat daar zeker bij helpen.
Zeer mooie prijs, betrouwbare koper?
Zou het doen indien dit het geval is
Of het een bwtrouwbare koper is merk ik overmorgenā¦
ISO certificaat; beschrijven hoe je iets zou moeten doen zodat het controleerbaar is en af en toe dat boekwerk wat je geschreven hebt erop naslaan of je daadwerkelijk ook doet wat je hebt beschreven. Dan vervolgens een rapport schrijven in hoeverre je daaraan voldoet en eventueel je beschrijving bijwerkenā¦
Oftewel, veel papierwerk en voor veel bedrijven een veel te grote last. Niet veelzeggend in mijn optiek. Ik zie liever een toko investeren in he tt maken van mooi goed spul, als werkuren verbranden op papier
Dit is enigszins overtrokken maar ik snap je redenering en daar kan je hele off topic discussies over hebben.
Maaaaaaar dit is geen ISO 9001/2 o.i.d. maar ISO 6425 welke niet door het bedrijf (Seiko etc) is opgesteld maar door ISO en beschrijft welke testen een horloge met goed gevolg moet doorlopen om te worden gecertificeerd. Het zegt dus wel degelijk iets over water resistance, afleesbaarheid, werking, bezelwerking, chemische bestendigheid (heet dat zo?), schokbestendigheid enz.
Edit: Ik heb trouwens de certificering meegemaakt van het eerste paperless bedrijf met ISO 9001 of 2. Weet het niet meer precies. Maar de stempels werden op een beeldscherm gezet.