Automaat chrono wijzer goed zetten

Ik gebruik daadwerkelijk een hamer; een heel erg kleine weliswaar - daarmee tik ik zachtjes op de kop van een Horotec-wijzeropdrukker. Gaat gegarandeerd loodrecht naar beneden op die manier.

1 like

Maar zo vast als Breitling af fabriek is ook wel overdreven :slight_smile:

2 likes

Of Omega… Ik heb echt peentjes gezweet toen ik laatst een SMPC-uurwerk wisselde. :sweat_smile:

Goddank alles heel gebleven, en wijzer zat naderhand weer muurvast.

2 likes

Ik hoop het ook niet. :joy:

1 like

Interessant… Ik heb een Hamilton pan Europe met een cronowijzer “doorschiet probleem”. Wie kan dat voor mij repareren?

om de schacht te verkleinen gebruik ik dit stukje gereedschap, de druk pin wordt door middel van een schroefdraad naar beneden gedrukt en is door verdraaiing vrijwel heel precies in te drukken tot de juiste maat op de schacht, ongeveer net zo als bij de seitz steenpers.

1 like

Het gereedschap dat u gebruikt is eigenlijk bedoelt voor de klemming van de minuutpijp.

Voor wijzerbusjes te verkleinen

1 like

Je zou er toch mee naar Leusden gaan :wink:

Oja, wat was ook weer de naam?? :grin:

Ron Sonders zit in Leusden

1 like

Chips…gave klok🖒😍

1 like

Ja hoor, die Citizen ziet er wel aardig uit.:blush:

6 likes

Heel bruut🖒😊

2 likes

Als de wijzer doorschiet maar wel goed op de as zit kan dit ook veroorzaakt worden doordat het samenspel van hartstuk en hamer niet goed verloopt. Eerlijk gezegd heb ik zelden problemen met doorschietende chronowijzers tenzij de bus een klein scheurtje blijkt te hebben.

1 like

Andere oorzaak kan nog zijn dat de bevestiging van de wijzer op het busje niet goed vast zit.

Dat is juist, maar ik gebruik dit gereedschap met een opzetstukje om de schacht ermee te bewerken.
En dat gaat perfect.Dus hoef ik niet een duur stuk gereedschap te komen.

Ik ken een geval van een 16jaar oude speedmaster waarbij alle 3 de chrono wijzers niet meer correct uitlijnen. Dit kan dus enkel door een horlogemaker worden gecorrigeerd begrijp ik?