Automaat na een dag dragen volledig opgewonden?

Voor je hem aandoet eerst een slag of tien opwinden doet ook wonderen.

Zit ook garantie op, maar ze nemen me niet serieus heb ik het idee. Omdat ik voor 99% zeker ben dat hij niet functioneert en klinkt (rammelt) zoals zou moeten kies ik nu voor een betaalde second opinion. Dan vecht ik het laten wel uit, desnoods juridisch. Nu ben ik al zo lang bezig en kost het me veel negatieve energie. Het erge is dat ik gewoon niet meer blij ben met mijn horloge, daar baal ik van. Daarom eerst maar naar een ander en zorgen dat hij gefixt wordt.

Ze geven aan dat het rammelen ’ binnen de marge’ valt. Hij klinkt werkelijk als een rammelaar van mij pasgeboren kindje :scream:

Ik begrijp de teleurstelling zeker. Het is herkenbaar.
Hoe was het uurwerk voor de service ? Waren er toen (al) problemen of was het gewoon een routine service?
Nogmaals als Almere een optie is dan zit daar een goed adres voor een second opinion.

Heel lastig. Je kunt misschien dreigen met een Facebook actie om dat je hun service ruk vindt. Of anders een bericht op klacht.nl als je vindt dat ze de horloge moeten openen on controleren. Maar sowieso is het natuurlijk zeer klant onvriendelijk als je je niet serieus genomen voelt.
Ik zou ze nog een keer te woord staan en je achterste van je tong laten zien. je zou je punten van kritiek eerst eens op papier moeten zetten en de argumenten er bij. Dus als je je in het nauw voelt gezet worden door iemand die verbaal sterk is, dan kijk je even op je briefje voor je punten die je nog moet aan halen. Succes en anders idd dreigen met een second opinion en dan de kosten bij hun verhalen als de horloge dan niet in orde blijkt te zijn.

:gun::gun::gun::gun::innocent:

Dat rammelen hoort niet, zeker niet bij een ETA2892 dat dit horloge
als basis heeft.
Binnen in de kast boven het uurwerk zit een extra anti magnetische
zacht metalen plaat.
Het kan zijn dat deze los zit ( rammelt ) en ook nog de rotor blokkeert.
Dit verklaart de slechte opbouw van gangreserve.
Hier moet even door een goede horlogemaker naar gekeken worden.
Het is waarschijnlijk simpel te verhelpen.

Zelf heb k een Seiko 5 sport, die maar max. 20 uur reserve opbouwt.
Maakt niet uit 1 of 2 dagen gedragen, want bij het schoonmaken bleek de veer iets te kort, in vergelijking tot mijn andere 2 vijfjes.
Probleem is alweer 3 jaar
geleden, ik draag ze alledrie soms nog, sporadisch.

Bedankt allemaal voor jullie tijd. Ik heb hem inmiddels voor een second opinion weggebracht. Duimen dus…

1 like