Automaat Snobisme?

Een beetje gelijk heb je wel…

Want zelfs een goedkoop low-beat automaatje wordt gezien als automaat en staat „boven“ een quartz…

Ik een vind een low-beat automaat nog erger als een quartz!

Een quartz loopt altijd (zolang de batterij het doet :blush:)

En anders een high-beat automaat… dat is mijn instelling!

1 like

Nee het is een feit dat dankzei quartz een horloge zo’n goedkoop product kan zijn.

Een automaat kan ook erg goedkoop zijn, hoewel die wel een paar stuivers meer kost dan zo’n kermis Quartz.

De race to the bottom is er niet eentje waar ik heel erg warm van word. Hoewel het prijs argument wel weer in het kopje ‘snobisme’ kan passen.

1 like

Dat komt voor, maar belange niet altijd. 't zal ook afhangen van je werk of andere dagbesteding.

Ik had ook een grote voorkeur voor handopwinders of automaten. Nu heb ik kortgeleden een Bulova Lunar Pilot gekocht en die is toch wel erg gaaf hoor!

4 likes

Dit mag van mij :joy::+1:

5 likes

Eigenlijk is het een beetje appels met peren vergelijken. Quartz gestuurd heeft eigenlijk alleen maar voordelen over mechanisch aangedreven.
:grin::grin::joy:

1 like

Van mn dochter gestolen; materiaal, productie en transport uit China met overheidssteun €2? verkoopprijs winkel €7? resell koningsdag €0,50? :partying_face:

4 likes

Ahhh cool, je bent sterwardes?

1 like

Ik zet wel dagelijks koffie voor mensen en deel eten uit. Dus close enough

2 likes

En

Omdat

Waarbij

2 likes

In jouw solar zit ook een batterij. Alleen een oplaadbare :innocent:

Voor mij is het juist omgekeerd. Rare dingen als solar en kinetic hoef ik niet. Gewoon een normale quartz.

2 likes

Een accu dus dat is voor mij heel wat anders aangezien ik zelf invloed kan uitoefenen om deze op te laden.

Ik weet de helft van de tijd niet eens waar m’n telefoon is. Als ik zit te werken is m’n taakbalk ook weg, waardoor ik op de PC ook niet zie hoe laat het is. Ik gebruik m’n horloge dus inderdaad voor de tijd.

1 like

Hierin herken ik mij wel. Echter heb ik mij de afgelopen tijd afgevraagd in hoeverre het uitmaakt. Kwalitatief hoeft het niets uit te maken, kan natuurlijk wel. Een zwevende seconde wijzer of een tikkende seconde wijzer, klein detail maar niet heilig.

Denk dat voor veel mensen de techniek mooi is, en lees ik ook het punt over een batterij vervangen…

Kortom, zoveel mensen zoveel meningen. Denk dat je een horloge niet gelijk hoeft af te serveren op het uurwerk, maar het wellicht een kans moet geven :eyes:

1 like

Voor mezelf sprekend is dat zeker wel een beetje het geval.
Voor ik op HF zat had ik alleen maar quartz.
Pas sinds vijf jaar weer een quartz gekocht en gewoon omdat ik het een mooi horloge vond.

Maar had ik niet op HF gezeten was ik nooit al die mooie automaten tegen gekomen. :grin:

1 like

Weet je, het is oprecht nooit in me opgekomen om mijn telefoon uit mijn zak te halen omdat ik wil weten hoe laat het is. Het schijnt wel te kunnen.

Ik vermoed dat de meeste mensen die daarvoor wel hun telefoon gebruiken deze niet uit hun zak hoeven te halen omdat hij daar 90% vd tijd niet in zit.

Een hele boel gedoe alleen maar dus :innocent:

Ja dat klopt 1 keer in de paar maanden een dagje in de vensterbank leggen is een heel gedoe.
Weet je wat, het is zoveel gedoe dat ik de horloges maar in de kliko pleur.
Bedankt voor het meedenken :+1:

2 likes

Dit was voor mij de reden dat ik geen quartzhorloges meer wilde, maar alleen mechanische.