Automaat sporthorloge

Hoi,
Heb wat koopadvies nodig:
Heb diverse tissots: visodate, tradition en een prc 200 quarts. Ben intussen wat overgestapt naar duurder en hoger segment en heb voor zakelijk een Oris Artix pointer date.
Die bevalt geweldig: max 2 seconden per dag afwijking.
Nu mijn vraag: ben op zoek naar een nieuw weekendhorloge, met de (ongveer) looks van de prc200 en vervanging daarvan. Vind de prc200 automaat niet mooi genoeg

Eisen:
pols is 19 cm, dus max 42 mm, niet kleiner dan 40
Waterdicht
Liefst Stalen band (zwem)
Blauwe of zwarte wijzerplaat igv geen wit.
Automaat
Prijs tot ongeveer 3500
Liefst Nieuw ongedragen
Liever niet zo’n ‘dikke tachy opvallende ring’, wat smallere ring vind ik mooier.
Denk zelf aan oris artix chronograph (maar die is 44 mm). Lijkt me te groot.
omega speedmaster racing, omega seamaster aqua terra(maar mis dan wat sportiviteit).

afbeelding

Beide 41mm, binnen de 3k.

4 likes

Moet het een chrono zijn?
Zo niet dan popt de Sinn 104 bij mij op, ook op staal / rubber te dragen.
https://www.sinn.de/en/Instrument_Watches/104.htm

Nog niet aan gedacht Tudor, mooi. Iets meer sportieviteit zou ik mooi vinden.

Ik weet niet wat je bedoelt met sportiviteit, maar…

Geen tachymeter ring, 1/2 budget, tenzij je ice hardened metalen band erbij neemt. Oh ja, ice hardened case.

Of meer duiker, less messy dial

Sinn ka er ook wel iets van

3 likes

Maar ja, dat zijn uurwerkmerken waar 90% van de bevolking nooit heeft van gehoord. Je betaalt minder voor wat je krijgt, maar je hebt niet dd uitstraling van een Zwitsers merk. Maar dat is in mijn optiek eerder een pluspunt.

Mooi, maar ben redelijk traditioneel: zwitsers is voor mij wel een pre :grimacing:(ik weet t dat is vast voor veel mensen kortzichtig)

1 like

Een lekkere duiker? Ben zelf erg blij met mijn Longines HydroConquest 41mm met blauwe sunburst. €1.500,-- waar nog wel wat af kan, houd je nog flink wat over.

Die van Bell&Ross hebben mooi, overgeprijsd, spul, ik verwacht dat je het kan krijgen met redelijke kortingen.

Gezien, mooi maar vind persoonlijk deze tachy ring wat te groot, dat hebben duikers logischerwijs vaker natuurlijk.

2 likes

Mooi en out of the box voor mij, dank daarvoor, de kleur ben ik nog niet kapot van

Een Pelagos misschien? Tikt alle boxen

1 like

Kijk ook eens bij Hamilton

Ja dit zou mijn keuze zijn .

3 likes

Mooi, maar iets meer vrije tijd look graag. Ik zal t proberen uit te leggen:
Dit is mijn dagelijkse werk horloge

1 like

En zoek echt vrije tijd horloge, sportief

1 like

Yup. Een klein beetje wel.

1 like