Automaat stopt ermee...:(:(

Hallo horloge vrienden!

Vanmiddag zag ik dat mijn Tag Heuer Aquaracer automatic stil stond. Dit terwijl ik het horloge gewoon droeg en het horloge het dus gewoon had moeten doen. Kan iemand mij vertellen waar dit aan kan liggen? Nogmaals, ik droeg het horloge en al een aantal uren dus het had gewoon opgewonden moeten zijn.

Ik heb wel een hoop pech de laatste dagen zeg:(

en je hebt geen middagtukkie gedaan…! :wink:

Ik zou proberen hem even handmatig een paar keer goed te draaien, wil wel eens helpen, maar toegegevn voor een Tag is dit niet nromaal.

gr.

Ed

Niemand die me kan vertellen waar dit aan kan liggen? Het horloge loopt inmiddels weer als een zonnetje maar ik ben er wel enorm van geschrokken…

In de buurt van de Bermuda driehoek geweest? :wink:

wahaha Dreski lol
Joram, waarom gaat iets stuk? slijtage,misschien gestoten of gevallen ect.
Daar bestaan horlogemakers weer van…:slight_smile:

Het is onbegonnen werk om zo van op afstand te zeggen waarom je automaat is stilgevallen.

Als ik je goed begrijp droeg je’m nog maar een paar uur voor ie stilviel ?

In dat geval kan het zijn dat de rotor niet vlot genoeg meer draait (smering, kan makkelijk verholpen worden door een horlogemaker).

Anderzijds kan je een automaat die je niet dagelijks draagt best even een paar toeren manueel opwinden, kan geen kwaad (als je het traag doet) en zo ben je zeker dat ie vodoende veerspanning opbouwt voor enkele uren.

Als ie nog blijft stilvallen, dan kan het best zijn dat je horloge een service-beurt nodig heeft.

Wat ik ook al enkele malen heb meegemaakt is dat de rotor gewoonweg losgekomen was
In dat geval merk je dat meteen door er enkele malen mee te schudden, zoals je een glas wijn schudt). Als dat het geval is: oppassen, want het vijsje kan dan in het werk terecht komen en schade aanrichten.

Uitzonderlijk wordt een rotoral eens geblokkeerd door een werkhouder (ring) die iets te nipt tegen de rotor zit en na een val tegen de rotor schuurt.

Hopelijk ben je hier wat mee,

MVG,

Morse.

Morse,

Wat een duidelijke en heldere uitleg. Ik dank je vriendelijk dat je de moeite genomen heb. Ik heb inmiddels besloten om het horloge hier in het Noorden aan te bieden voor een service beurt. Wat de kosten zijn is me even niet bekend maar de nette dame gaf aan eerst een prijsopgaaf te doen.

Nogmaals, iedereen hartelijk dank voor de genome moeite.

Ik kom zojuist terug van de AD.

De mening van de juwelier was dat er zeer waarschijnlijk niets aan de hand is. Reden hiervoor is dat het horloge, nadat het zaterdag even stil heeft gestaan, als een zonnetje loopt. Mevrouw gaf ook aan dat haar zaak niet zelf aan Tag Heuer’s mag sleutelen maar dat deze opgestuurd dienen te worden wat een kostbare zaak zou zijn.

Nu ben ik een beetje in twijfel wat te doen?? Iemand van jullie die licht op deze zaak kan schijnen? Alvast hartelijk dank.

Ik zou dat advies voorlopig opvolgen.

En het horloge gewoon de volgende weken blijven dragen.

Als ie nog 's blijft stilstaan dan kan je alsnog voor een servicebeurt geven.

Wel sterk dat dit merk dezelfde taktiek begint toe te passen als de luxe-merken (opsturen en niet laten servicen door een erkend horlogemaker). :S

MVG,

Morse.

Ik ken wel horlogemakers die hieraan nog willen en kunnen werken

capice Schreef:

Ik ken wel horlogemakers die hieraan nog willen en
kunnen werken

Beste Capice,

Weet je er toevallig een in de burt van Groningen? Zoja zou ik het zeer op prijs stellen als u mij daar even een berichtje over stuurt.

Ik heb hetzelfde gehad met een ander merk, van vrijwel gelijke kwaliteit :wink: mijn Alpha Sub.

In totaal twee keer is hij een minuut of 10 stil gaan staan tijdens het dragen. Ik denk dat er ergens een rijstkorreltje is achter gebleven. Alleen in mijn geval zal een service beurt niet echt uit kunnen lijkt me.

Groeten,

Martin