Automaat Theorema horloge

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een skeletonhorloge. Nu heb ik gezien dat daar wel een en ander aan uit te geven is, maar helaas laat mijn budget dat niet toe. Ik zoek iets tot maximaal 200 euro.
Ik ben diverse skeletons tegengekomen, nu vind ik onderstaand horloge van Theorema (Monte Carlo) erg mooi:

http://theorema-watches.com/en/automatic-skeleton-watch-theorema-monte-carlo.html

Hier staat echter bij dat dit een automatisch uurwerk zou betreffen. Klopt dit? Ik ben helaas niet echt een kenner, maar weet graag van tevoren wat ik eventueel koop. Een automaat lijkt me toch niet mogelijk in zo’n goedkoop horloge?

Ik ben het topic op dit forum tegengekomen dat Theorema een plakmerk is en zich qua kwaliteit niet zal kunnen meten met de ‘echte’ horloges. Ik koop dit horloge echter niet voor het leven, dus hij hoeft het geen tientallen jaren te blijven doen.

Zou ik hier eventueel een goede koop aan kunnen doen en een paar jaar plezier van kunnen hebben bij normaal gebruik? Heb nu ook een chinees horloge wat al een aantal jaar tevreden tikt (maar dat is dan wel een quartz, dus niet echt vergelijkbaar met een mechanisch).

Graag hoor ik jullie mening, hoop dat jullie een momentje aan deze ‘beginner’ willen spenderen!

Alvast bedankt!

Job

Ze hebben de rotor iig goed verstopt, want je ziet hem niet 1,2,3,… zitten op de foto’s.

Maar een automaat voor die prijs kan makkelijk hoor, je hebt automaten voor een stuk minder. Denk bijvoorbeeld maar aan een Seiko nr.5.

Succes met je keuze! :slight_smile:

Het kan dus toch kloppen dat het een automaat is! Ik kan zelfs helemaal niet ontdekken waar de rotor zit! Lijkt me toch dat daar niet veel ruimte voor is!

Hier staat het horloge trouwens te koop:
http://www.tufina-uhren.de/Uhren-nach-Funktion/Skelettuhren/Automatik-Skelettuhr-Theorema-Modell-MONTE-CARLO-rosegold::5823.html

Job

Hoi Job,

Het is geen automatisch horloge, maar een handopwinder. Het is uurwerk is een geskeletteerde Hangzhou, gebaseerd op de Unitas 6497-I.
Het is een hardstikke leuk horloge om naar te kijken, en tikt lekker langzaam en luid:)

Het is mij gelukt om een soortgelijk exemplaar voor een euro of 50 te scoren, maar meestal gaan ze zo voor rond de 100 euro weg op Ebay.

Dit is de mijne:

Groeten,

Martin

Heel erg bedankt voor de info! Hier kan ik zeker wel iets mee! Een handopwinder is ook geen probleem. Gewoon elke ochtend even aan denken. Scheelt toch weer een stukje automatiek wat niet kapot kan gaan:P

Vind deze horloges zo fascinerend doordat je kan zien hoe het allemaal werkt. Ben zelf vanuit m’n werk besmet met mechaniek, dus dit past helemaal bij mij! Mooie foto’s trouwens die je van je horloge hebt gemaakt!

Ik ga mischien binnenkort de gok eens wagen om zo’n horloge aan te schaffen!

Job

Dit is het eerste uurwerkje dat ik ge(de)monteerd heb. Juist omdat het relatief zo simpel is en je makkelijk kunt zien hoe alles in elkaar grijpt. De mijne loopt nu nog steeds prima. Met dank aan Jur!

P.S. Als ik het zo zie, zou ik de beschrijving dus niet al te nauw nemen. "24 months warranty on the movement and 2 year warranty by Theorema are saying."
En zou er nu echt saffierglas in zitten? Voor de prijs is het niet onmogelijk, maar als het al geen automaat is…

Theorema heb ik gehad in quartz uitvoering, hij is nu van een familie lid die hem al 2 jaar draagt, horloge ziet er nog prima uit, dus de kwalitiet lijkt tot nu toe gewoon goed, dit zegt natuurlijk niets over de automaat, maar wel over het merk Theorema!

Ik zal als ik jou was zoeken op ebay de door mij gekochte quartz was 3 tientjes.

JobH Schreef:

Het kan dus toch kloppen dat het een automaat is!
Ik kan zelfs helemaal niet ontdekken waar de rotor
zit! Lijkt me toch dat daar niet veel ruimte voor
is!

Hier staat het horloge trouwens te koop:
http://www.tufina-uhren.de/Uhren-nach-Funktion/Ske
lettuhren/Automatik-Skelettuhr-Theorema-Modell-MON
TE-CARLO-rosegold::5823.html

Job

Kijk er staat inmiddele eenduidelijke foto van de achterkant zonder rotor! Automaat bedoelen ze hier dus mechanisch mee. :slight_smile:

marnix.moed Schreef:

En zou er nu echt saffierglas in zitten? Voor de
prijs is het niet onmogelijk, maar als het al geen
automaat is…

De officïële website zegt alleen “sapphire free view of the work”.
Dus als er geen saffierglas in zit (en daar ga ik van uit) liegen ze niet, want dan heb je een “sapphire free view of the work” :slight_smile:

MartinB Schreef:

Hoi Job,

Het is geen automatisch horloge, maar een
handopwinder. Het is uurwerk is een geskeletteerde
Hangzhou, gebaseerd op de Unitas 6497-I.

Martin,

Traditioneel betekent skeletteren het met de hand open werken van het uurwerk.
Ik neem aan dat in dit geval alles zoals het is uit de pers te voorschijn komt. Soort van voor-geskeletteerd, klopt dat?

Vr.gr.,

Len.

lencoth Schreef:

marnix.moed Schreef:

En zou er nu echt saffierglas in zitten? Voor
de
prijs is het niet onmogelijk, maar als het al
geen
automaat is…

De officïële website zegt alleen “sapphire free
view of the work”.
Dus als er geen saffierglas in zit (en daar ga ik
van uit) liegen ze niet, want dan heb je een
"sapphire free view of the work" :slight_smile:

===========
Valt dit in de categorie: ik draag een kogelvrij vest?
In mijn vest zitten namelijk geen kogels :smiley:

lencoth Schreef:

Traditioneel betekent skeletteren het met de hand
open werken van het uurwerk.
Ik neem aan dat in dit geval alles zoals het is
uit de pers te voorschijn komt. Soort van
voor-geskeletteerd, klopt dat?

Vr.gr.,

Len.

Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat een Chinees met een figuurzaag in de weer is geweest :). Ik denk dat inderdaad de platines zo uit de pers/CNC/… komen.

Groeten,

Martin

Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat een Chinees
met een figuurzaag in de weer is geweest :). Ik
denk dat inderdaad de platines zo uit de
pers/CNC/… komen.

Als het toch een chinees uit de pers is kan je ook eerst deze kopen om te zien of het bevalt.

Het is nog een automaat ook.

Kan je later nog voor de dure variant erbij kopen :slight_smile:

Is er ook in “goud”.

http://cgi.ebay.de/Handaufzug-Skelleton-Gold-Mechanischer-Handaufzug-Neu-/160419282438?pt=DE_Kleidung_Schmuck_Accessoires_Uhren_Armbanduhren&hash=item2559bbfe06#ht_1160wt_905

Iedereen bedankt voor z’n input! Vouwfietser: Is opzich een heel goedkoop horloge, mar het lijkt me dat ze voor die prijs net een schroefje kunnen leveren, dus denk dat dat horloge niet loopt. (Vind m trouwens ook een stuk minder mooi)

Denk dat ik binnenkort maar eens per ongeluk dat Theorema horloge bestel. Als ik het heb hoop ik er jullie hier nog meer van te laten weten!

Als er nog mensen zijn die nog tips of opmerkingen hebben hoor ik het graag!

Job

Ik hoop dat je ervan geniet en ik ben erg geïnteresseerd in een revieuw!
Misschien koop ik die chinese Goer, eens zien of het (goed?) werkt.
Het zou interessant zijn de kwaliteit van je Theorama te vergelijken met een eenvoudige Chinees :slight_smile:

André

Heb er nog een voor je!

Kwam deze laatst tegen op chrono24:

Zit je alleen wel 40 euro mee boven budget maar hij is mechanisch!!:~

Wauw! Dat is een mooi exemplaar (y)
Dat ‘Mechanical Edition’ had er niet op gehoeven.

Waar kan deze aangeschaft worden?

Staat op chrono24, moet je zoeken op Kienzle Moonphase.
Hij komt van een italiaanse verkoper, is echter al trusted seller sinds 2007 en verkoop veel meer van Kienzle dus zal wel goed zitten!

Edit: een linkje voor de handigheid
http://www.chrono24.com/nl/kienzle/mechanical-edition-moonphase--id1505165.htm

Heb overigens niets van doen met de verkoper.

Is opzich een mooi horloge, maar geen echte skeleton waar ik naar op zoek ben. Maar als ‘‘gewoon’’ mechanisch horloge is ie erg goed!

Job

BreitlingBerend Schreef:

Heb er nog een voor je!

Kwam deze laatst tegen op chrono24:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TPRFAACS.jpg

Zit je alleen wel 40 euro mee boven budget maar
hij is mechanisch!!:~

Volgens mij staat dit in het verkeerde topic, maar reageer toch even.
Ik weet denk ik wel kaliber er in dit horloge zit :slight_smile:

Groeten,

Martin