Kinetic…:)-D
nog even terugkomende op de automaten en wat je wel en niet moet doen:
zoals bekend heb ik 2 automaten, de Tag aquaracer en de :} Omega Seamaster Professional Liquid Metal Limited :}
nu zal de Omega z’n tijd voornamelijk in de kluis slijten (vind 't eigenlijk zonde om zo’n beauty te dragen…noem me gek)
wat is wijsheid om te doen als een automaat langdurig in de kluis ligt?
Popma Schreef:
nog even terugkomende op de automaten en wat je
wel en niet moet doen:zoals bekend heb ik 2 automaten, de Tag aquaracer
en de :} Omega Seamaster Professional Liquid Metal
Limited :}nu zal de Omega z’n tijd voornamelijk in de kluis
slijten (vind 't eigenlijk zonde om zo’n beauty te
dragen…noem me gek)wat is wijsheid om te doen als een automaat
langdurig in de kluis ligt?
Af en toe dragen? Maar serieus, om de zoveel tijd ga ik naar de kluis. Het maakt 't (kunstmatig?) toch leuk om een horloge weer eens te dragen.
Als ik de tips zo lees, denk ik aan een geavanceerde watchwinder en een gematigd klimaat. Dus kluis niet te dicht bij een kachel plaatsen ofzo, maar dat zal wel meevallen. Het is niet alsof ie 24/7 onder hete halogeen spots staat. En een normale watchwinder zou volgens sommigen teveel slijtage opleveren. Misschien om de paar dagen even een aantal omwentelingen, zodat er niks uitdroogt enzo.
een watchwinder zie ik niet zitten.
prijzen zijn ook nogal fors voor zo’n ding (nu hoor ik jullie denken…een SMP LM en een ww te duur? :D)
denk dat ie inderdaad zo nu en dan even uit de kluis moet en even een “slag” geven.
meer ideetjes welkom!
Op Amazon.uk zijn goede dubbele ww’s te koop voor vér onder de 100 Eu. Probleem is die buitenaardse voedingssteker die 4,5 Volt gelijkstroom moet leveren…
Off topic: Als er in shampoo en badschuim oplosmiddelen zitten die de pakkingen aantasten, dan vraag ik me af wat die oplosmiddelen doen met huid…
On topic: In mijn optiek moet elk horloge (dat per slot van rekening zodanig geconstrueerd is dat het elke dag kan gedragen worden) bestand zijn tegen elke normale activiteit. Anders is het zijn geld niet waard.
Om geen nieuw topic te openen wens ik dit eens omhoog te stuwen.
Ik heb net mijn eerste automaat gekocht en het is niet de bedoeling dit dagelijks te dragen. Is het daarom gezond voor het horloge voor een tijdje stil te staan of is het beter dat deze in werking blijven?
Dat ie soms stilstaat kan geen kwaad.