Automaat van bekend merk voor max. 400e?

Hallo iedereen! Ik ben nieuw op dit forum maar erg geinteresseerd in horloges, auto’s en techniek. Een combinatie van alledrie voor om de pols is natuurlijk ideaal, en sluit mooi op mijn interesses aan.

Nu hoeft dat auto-gedeelte nog niet zo zeer, maar ik ben eigenlijk wel op zoek naar een automatisch horloge vanwege de mooie techniek. Ik hou niet van nepperts of net-niet merken, dus ik wil wel een fatsoenlijk merk. Budget ligt rond de 400 euro. Ik had al mooie gezien van het merk Perigáum, maar dat bleek dus na nader onderzoek (op dit forum) toch een beetje een kopietje te zijn van Rexxor wat ook bij de kijkshop ligt voor een paar tientjes…

Dus wat zouden jullie mij aanraden? Of is het budget toch te laag? Jammer dat een DS Podium Automatic zo duur is, anders wist ik het wel. Een normale DS Podium is nog te doen, maar helaas niet automatisch…

Ga dan voor de Tissot prs516. Heb ik zelf ook. Lekker stoer mooi afgewerkt en glazen bodem. Echt een heel mooi model voor 375 euro.

Die heb ik ook…maar via amerika gekocht. Was toch nog goedkoper ondanks de invoerrechten de er overheen gaan.

Gaat het om dit horloge? :

De automatische is te koop voor €315…of zit ik nu naar het verkeerde horloge te kijken? Tevens spreekt het model me wel aan, maar het springt er niet uit om het zo maar te zeggen haha…

Nog meer suggesties?

Dat is hem maar ik heb hem met de stalen band die daarom wat duurder is. Als je hem in Nederland wil kopen moet je hier zijn. http://www.watchesbuynet.nl/ standaard 10% korting op alle Tissots. En een goede zaak ook nog.

Daar was ik inderdaad al aan het kijken ja! Zijn er nog andere horloges die jullie kunnen aanbevelen?

Zeno. Kijk eens bij time4sale.
Succes met je zoektocht.

groet,
Peebee

Ik zou de tab “horlogemarkt.nl” maar in de gaten als ik jou was…
Je kunt daar voor 400 EU regelmatig een automaat van een respectabel merk op de kop tikken !!

Groet
Mark

Tissot Le Locle zit ook onnder de 400 euro

verder een hele hoop Seiko’s die de moeite waard zijn en natuurlijk is Citizen ook niet verkeerd.

Ja als je een beetje klassiek zoekt is natuurlijk een Christopher ward ook een betaalbare maar hele goede optie!

Wat bijzonder aan deze Tissot is, is dat de uurmarkeringen tegen het glas aan zitten. De seconden en minutenwijzer lopen er onderdoor.
Ook is de achterkant open, daar kijk je door een soort “stuur” naar het uurwerk.
In de metalen band zitten subtiel T’s verwerkt.

Mocht je hem voor een scherpe prijs willen hebben, met stalen band… PM mij dan; ik heb ze ook.

Zelf ben ik een autosportfanaat en gek op mooie horloges. In de winkel is deze Seiko klok € 550/600 maar op internet rond de € 350. Ik ben er erg tevreden mee!

Is geen automaat

Op wereldhorloges.nl vind je heel veel automatische duitse en russische horloges in heel veel prijsklassen. En als je mij een plezier wilt doen ga je erheen via http://www.xs4all.nl/~ator0523 :wink:

ikbenben Schreef:

Op wereldhorloges.nl vind je heel veel
automatische duitse en russische horloges in heel
veel prijsklassen. En als je mij een plezier wilt
doen ga je erheen via
http://www.xs4all.nl/~ator0523 :wink:

Even off topic, Dit is natuurlijk niet de bedoeling van affiliate marketing!
Ik vind dit ook niet zo netjes en zou jou direct afwijzen als affiliate.

On Topic, De Seiko’s zijn goed geprijsde automaten!

En bovendien zijn de prijzen bij Wereldhorloges.nl op z’n minst aan de hoge kant te noemen.

ikbenben Schreef:

Op wereldhorloges.nl vind je heel veel
automatische duitse en russische horloges in heel
veel prijsklassen. En als je mij een plezier wilt
doen ga je erheen via
http://www.xs4all.nl/~ator0523 :wink:

Hoezo…jou een plezier doen door naar een verkoper van horloges te gaan? :frowning:

Ik zou je aanraden om goed te kijken naar Seiko. Helaas zijn hun mechanische horloges bijna nooit in Europa te koop (behalve de Premier Automatics - fantastische horloges maar boven de budget). Er zijn echter een paar hele goede Japanse handelaren die naar Europa bezorgen en daar kun je kiezen uit een aantal Japanse model automaten - allemaal met ‘in-house’ uurwerken (want het is Seiko).

Bijvoorbeeld: rond 300 US dollar (+import belasting) koopt een Seiko Spirit zoals deze:

Mooi afgewerk kast, in-house 6R15 uurwerk (met hacking en hand-opwind functies) zichtbaar door een alzen achterdeksel, saffierenglas, 100m waterdicht, stalen band van een zeer hoge kwaliteit. Zoals een andere verzamelaar schreef op een amerikaanse forum - de horloge oogt en aanvoelt alsof hij 5-10x zijn prijs is. En Seiko heeft nog meer van dit soort modellen!

Koop anders een mooie vintage automaat (Omega) die zij er wel voor € 400,- daar zitten meestal prachtige uurwerken in die ze tegenwoordig niet meer maken.

dat is wel het horloge, maar ik had er met een stalenband erbij. voor 275euri