Automaat voor ETA/Unitas 6497/8

Ik vraag mij af of iemand zo kan vertellen welke automaat er een alternatief is voor een ETA/Unitas 6497/8.
Dan bedoel ik qua afmetingen (diameter, juiste hoogte stem etc.)

Ik hoor het graag! Het mag van alles zijn, Zwitsers, Duits, Russisch, Ghanees of van de planeet Marklar.

Reden dat ik dit zoek is omdat er meer soorten horloge-behuizingen worden aangeboden voor de Unitas/ETA 6497/8 dan voor de kleinere automaten zoals een ETA 2824/ Miyota 8215 etc. Dit zijn voornamelijk “hommages” of replica’s hoe je het ook wilt noemen.

Een goede horlogekastenverkoopsite (drie keer woordwaarde) is natuurlijk ook nooit weg!

Alvast bedankt!

ETA Valgranges misschien?

https://www.eta.ch/en/our-products/mechanical-movements/mecaline-specialities/eta-mecaline-specialities-a07111-valgranges

Diameter is hetzelfde, geen idee of de stifthoogte klopt. :thinking:

1 like

Seagull heeft wel een paar kloontjes, in ieder geval de st36. Hier een random hit van ebay

http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemDescV4&item=223227883454&category=63200&pm=1&ds=0&t=1542963883645&cspheader=1

E

Dank je wel, maar dat is geen automaat…:wink:

Ik ga kijken! Dank je wel!

1 like

Maar dat is de Unitas 6497 toch ook niet?

2 likes

Blijft nog wel een puntje waar je die vandaan moet halen, ETA levert niet meer zoveel buiten de Swatch group. :thinking:

2 likes

Nee klopt, ik zoek een automaat met dezelfde afmetingen als een 6497.

Zowel de 6497 als zijn seagull versie kan bij cousinsuk nieuw kopen

Ja, maar de valgranges niet. :thinking:

1 like

Had nog even verder gezocht voor je,maar die dingen zijn stukken groter dan vrijwel alle automatische uurwerken.

Dat zie je ook bij dit soort horloges. Moet ik altijd wel een beetje om gniffelen:

Zo’n knoepert van een horloge en dan zo’n relatief klein uurwerk(je)

3 likes

Ook altijd leuk met chronos, veel wijzerplaat en dicht op elkaar staande subdials

1 like

Precies! En dan zie je ook een mega spacer in de kast zitten!

Doet me ook denken aan de quartz plakmerken. Een mega kast met een mini uurwerkje in het midden geplakt en een stalen ring om het gewicht omhoog te brengen!

Gaat niet lukken. Zijn uiterst zeldzaam.

1 like

Is er een Sellita vervanger voor de 6497/8 eigenlijk? Weet iemand dat?

1 like

Sw-215

Ik had hem ff opgezocht, maar dit is een “vervanger” voor de ETA 2804…