automaat

nee niet verschil goedkopere merken en de hele dure.

Heb zelf een Seiko Black monster als dagelijks horloge. Zwemmen, fietsen, tappen tijdens carnaval, en nog van alles. Nog nooit problemen gehad, en al zou ik ze krijg, dan gewoon een nieuwe uurwerkje erin a 45 euro.

's Zomers loop ik meerdere weken strandwachtdiensten. Nu ga ik van de zomer eens proberen hoe een black monster het doet als je een einde gaat varen met een reddingsboot op zee met flinke golven :). Maak je redelijk toch aardige klappen. Maar heb er alle vertrouwen in dat hij dat zonder enige problemen doorstaat.

Overigens, mij lijkt het niet uit te maken of het om automaten gaat of om een ander mechanisch uurwerk. Die rotor is voor zover ik weet echt niet het enige wat stuk kan gaan. Denk eens aan gebroken of verbrijzeld lagerstenen(zoals op de foto’s van Hub), gebroken assen en andere defecten welke kunnen optreden.

Maar goed, kleine moeite om je horloge af te doen en anders gewoon een Monster oid dragen :wink:

wat ik me midden in de nacht ineens afvraag, zijn grotere uurwerken als een 6497 beter bestand tegen schokken dan kleinere als een pesaux 7001. dan bedoel wel vergelijkbare constructie. ik bedoel de onderdelen lijken met toch allemaal wat dikker + forser en daarmee minder breekbaar? of zijn ze vatbaarder voor grotere schokken zoals een val en minder voor trillingen?

hcptdg Schreef:

Willem H Schreef:

Het is niet verstandig om een automaat te
dragen
bij het sporten.
Zoals iedereen weet werkt een automaat d.m.v.
je
hartslag via je polsslagader.
Bij intensief sporten kan je hartslag wel van
60
(in rust) naar 200 per minuut gaan, ik weet
niet
of een automaat daar tegen bestand is.

Zoals iedereen weet…(:smiley: (:smiley:

Je weet tog…

Outdoor sporten zal voor de meeste sportieve automaten geen probleem zijn. Pas echter wel op met bijv. golfen. Een flinke swing kan ervoor zorgen dat je rotorschroef afbreekt.

Een Casio G-Shock is veel meer geschikt voor het outdoor gebeuren. Heb je gelijk een alarm op je horloge om te verkomen dat je te laat thuis komt. :wink: