automaat

Na veel zoeken op de zoek functie ben ik er nog steeds niet echt achter gekomen of een automaat nu wel of niet geschikt is voor bv outdoor sporten,de een zegt,niet te veel schokken de anders zeg weer maakt niet uit.Waarom zijn bv breitling automaat die krijgen ook aardig op hun klote in een bv een gevechts vliegtuig,of worden hier quartz voor gebruikt,kan iemand me helpen om me dit uit te leggen.

met vriendelijke groet remco.

Een goede automaat met een goed shock systeem schrikt niet van wat externe krachten!

Hans

zitten die shock systemen ook in de wat goedkopere segment,bv seiko,orient,invicta. mvgr remco

Verschillende merken hebben verschillende systemen of soms ook geen extra shockabsorberend systeem. De zwaarste klappen krijgt een horloge bij golfen en mountainbiken. Een Seiko kan nogal wat hebben, maar hoe goedkoper, des te kwetsbaarder het uurwerk vaak zal zijn, alhoewel de mini Rotor van een IWC automaat ook erg gevoelig is voor flinke klappen.

dus een trillend stuur met tereinrijden is dodelijk voor een automaat van wat goedkopere merken.

remjo Schreef:

dus een trillend stuur met tereinrijden is
dodelijk voor een automaat van wat goedkopere
merken.

Dat is te absoluut gesteld, maar enig risico loop je wel. Voor dat soort activiteiten:

Mja, het devies zal altijd zijn om een automaat niet te dragen als er een kans is op zware schokken. Op zich kan een automaat (zeker de werkpaarden) best wat hebben, maar je verliest wellicht een aantal seconden. Tegenwoordig is shock resistance niet echt meer een issue (extremen zowel positief als negatief daargelaten) voor dagelijkseactiviteiten. Mijn ervaring is dat ze meer aan kunnen dan je wellicht zou verwachten.
Een kennis van mij uit de VS is fanatiek schutter en die schiet al jaren met z’n automaten om. Ik zou dat zelf niet doen, maar hij draagt vrolijk alles van Orient tot Rolex zonder problemen.

Overigens betwijfel ik wel enigszins of goedkoper ook automatisch minder schok resistent betekent. Ik durf er een Seiko monster op te verwedden dat een 7s26 het beter doorstaat dan een high end IWC (vrijwilligers met een dure IWC? :)).

Dat neemt allemaal niet weg dat als je twijfelt, je als horloge liefhebber toch beter de G-Shock uit de kast kan halen; rather safe than sorry. Breitling is puur marketing overigens.

zeker voor onzekere dan toch maar quartz ,bedankt voor de info.

remjo Schreef:

zeker voor onzekere dan toch maar quartz ,bedankt
voor de info.

ik heb alleen maar automaten, maar ga ik bijv. te motorrijden of klussen dan gaat de automaat altijd af!
toch kleine moeite om 'm af te doen!?

Het is niet verstandig om een automaat te dragen bij het sporten.
Zoals iedereen weet werkt een automaat d.m.v. je hartslag via je polsslagader.
Bij intensief sporten kan je hartslag wel van 60 (in rust) naar 200 per minuut gaan, ik weet niet of een automaat daar tegen bestand is.

@willem

Een automaat werkt op de hartslag?!?!?

volges mij op beweging.

remjo Schreef:

volges mij op beweging.

ik weet 't wel zeker!
beweging van je arm zorgt ervoor dat de rotor draait…en dat levert de energie om de 't klokje draaiende te houden.

als ik morgen dood voor de werktafel lig dan draait m’n automaatje nog wel even door :slight_smile:

(tu)

Willem H Schreef:

Zoals iedereen weet werkt een automaat d.m.v. je
hartslag via je polsslagader.

:sunglasses: Goh … Ik heb een hartafwijking , en toch tikken mijn automaatjes netjes

Popma Schreef:

remjo Schreef:

als ik morgen dood voor de werktafel lig dan
draait m’n automaatje nog wel even door :slight_smile:

Is ook mijn visie :smiley:
Er is leven na de dood (:smiley:

Een “kroonmerkhorloge” van een bouwvakker.
Uurwerk was schijnbaar niet bestand tegen enkele dagen Hilti kaphamerwerk .

Vliegende onderdelen !

Scheurende onderdelen !

Voor het mountainbiken gebruik ik deze:

Willem H Schreef:

Het is niet verstandig om een automaat te dragen
bij het sporten.
Zoals iedereen weet werkt een automaat d.m.v. je
hartslag via je polsslagader.
Bij intensief sporten kan je hartslag wel van 60
(in rust) naar 200 per minuut gaan, ik weet niet
of een automaat daar tegen bestand is.

Zoals iedereen weet…(:smiley: (:smiley:

En al bovenstaande had je niet gevonden met de zoekfunctie?