Automaatje blijft alsmaar stilstaan

Ik snap er niks van. Mijn automaatje blijft de hele tijd stilstaan. En dat terwijl ik em de hele dag omhad en niet op een terrasje van een drankje zat te genieten. In tegendeel, ben juist heel intensief bezig geweest.

Heb er mee hardgelopen, vervolgens op m’n Harley motor naar de sportschool. Ze waren flink de wegen aan 't openbreken, dus het was behoorlijk hobbelig. Fijn dat ik goeie schokdempers heb. Daar aangekomen flink wezen boksen. Heb gelukkig een flinke extended Zulu/Rhino strap, zodat ik ook tijdens het boksen de tijd in de gate kan houden. Ik bedoel voor je 't weet ben je zo uren verder. Jeetje, die nieuwe spar partner kan flinke klappen uitdelen zeg! Zat alleen maar te blokken en te verdedigen. Volgende keer een kleiner mannetje kiezen…
Later in de middag een vriend geholpen met verhuizen en verbouwen. Er moesten wat muren eruit, dus lekker flink met de betonboor en moker bezig geweest. Volgende keer wel ff een mondkapje, want wat een stof komt daarbij vrij zeg!
Na een lange dag en bij de snel ondergaande zon nog ff wat blokken hout gehakt om met wat makkers van een vuurtje en een drankje te genieten.

En toch lijkt m’n klokje maar geen gangreserve op te bouwen… Snap jij 't nog :S

Dag marnix ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn vorige omega
door stoten of vallen.

(je kan ook erg veel pech hebben dan is een tikje op de kast al een probleem)

Er is toen bij mij een soort veertje losgegaan welke vraag het me niet waardoor
het uurwerk zichzelf voor max een uur of 2 oplaadde.

Dit zal per situatie natuurlijk verschillend zijn.

Was bij mij destijds zo verholpen.

Bij mij draaide de slinger zo noem ik het onderdeel maar even lang door na één keer geschud te hebben.

Toen kreeg ik in de gaten dat er iets niet goed zat.

Vriendelijke groet.

N.Visser.

Hahah, zat je je te vervelen? :smiley:

Gebroken hairspring.

TheWolf Schreef:

Gebroken hairspring.

Excuus, bedoel de main spring, niet de hairspring.

Jongens, doe is niet zo serieus. Ik neem aan dat dit een grap is :wink:

Zolang je er maar niet mee gaat golfen, voor de rest moet ie dat andere toch kunnen hebben…:smiley:

Groet
Herman

Volgens mij heb je toch nog te weinig gedaan…of er is water ingekomen…(:smiley:

Man, wat heb jij een energie. Pilletje geslikt?
Na zo’n goed gevulde dag heb je wel een drankje op een terrasje verdiend.:)-D
Ik vermoed dat je je vergist hebt. Had je niet een quartzje om waarvan de batterij nodig aan vervanging toe was?:smiley:

Groet,
Flip.

maardein Schreef:

Hahah, zat je je te vervelen? :smiley:

;)(tu):)-D>X

Just kidding!

Ik las dit stukje van Aad A http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,230580 en dacht, wat moet je nou niet fysiek doen met een mechanisch klokje. Volgens mijn o.a. dat lijstje.

Hoop dat jullie niet boos zijn. :+

Humor toch…(tu)

Groet, Justin

Dat zal teveel van het goede zijn geweest.
Je automaat is overspannen:+

Nee helemaal niet!

Maar ik dacht wel even boksen met een lange zulustrap over de
handschoentjes!

Die is ech nie fris in de kop!

Effe muurtje omrammen met een moker die wor nie beter nie!

Ik denk geef toch maar even een serieus antwoord voordat hij meegenomen wordt
door de mannen in de witte jassen.

leuk gebbetje!

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Ik moet zeggen dat ik eerst ook dacht ‘wat is dit voor idioot’ maar ik had al vrij snel door dat dit zo extreem was dat het niet anders dan een grap kon zijn :slight_smile: Zeker als een van de bekendere forumleden dit post :wink: Wel mooi gevonden overigens!

p.s: vanwaar nu een . ipv de _ in je naam?

Aad A Schreef:

Dat zal teveel van het goede zijn geweest.
Je automaat is overspannen:+

(:smiley:
Dat is een leuke! (tu) :)-D

n visser Schreef:

Ik denk geef toch maar even een serieus antwoord
voordat hij meegenomen wordt
door de mannen in de witte jassen.

(:smiley:
Ben gek, maar gelukkig slechts horlogegek.

Nee, hieruit blijkt dat ik voor dergelijke bezigheden toch iets anders om de pols heb.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,149850,149850#msg-149850

Heel eerlijk: voor zulke extreme dingen gaat zelfs een rubberen G-shock om:

of

of

Vroeger was dat deze, maar nu is ie met pensioen. Het is nu net een goedkope solar rekenmachine. Alleen als de zon erop schijnt doet ie het. Elke ochtend staat ie weer op 't jaar 2000 :stuck_out_tongue:

maardein Schreef:

Ik moet zeggen dat ik eerst ook dacht ‘wat is dit
voor idioot’ maar ik had al vrij snel door dat dit
zo extreem was dat het niet anders dan een grap
kon zijn :slight_smile: Zeker als een van de bekendere
forumleden dit post :wink: Wel mooi gevonden
overigens!
Thx, ik kon 't niet laten om even te… uhm, hoe heette dat ook al weer. Te trollen ofzo? Zal 't voortaan niet meer doen.
Niet te vaak althans :wink:

p.s: vanwaar nu een . ipv de _ in je naam?
Huh, ik ben heel iemand anders. Wie is marnix_moed?
:wink:
Komt door een ander e-mail adres en ben meteen al m’n gebruikersnamen aan 't aanpassen. Die ouwe gaat eruit. Vind het erg vervelend dat je perse elke zoveel tijd em moet checken. Geen punt als je thuis bent. Maar niet als je een tijd aan het rondreizen bent of voor lange tijd even geen tijd hebt om te checken.