Automatisch dameshorloge

Ik merk dat de keuze voor heren automatische horloges enorm veel groter is dan voor dames. Ik weet niet waarom maar nu ik mijn vrouw wil verrassen met een automaat en dan goudkleurig viel me dat direct op. Ik ben echter een noob op horlogegebied en wat beveelt men mij hier aan? Mijn prijsindicatie is 300 euro tot rond 6oo euro. Een betrouwbare automaat met een kastdiameter van 300 tot 400 mm.Wat is een betrouwbaar en betaalbaar merk heden ten dage?

Lijkt me wat fors voor een dame, voor een heer ook eigenlijk :thinking:

3 likes

Smaken verschillen! misschien om om de nek te hangen?

1 like

Een betrouwbare automaat met een kastdiameter van 300 tot 400 mm.

Mevrouw heeft erg grote polsen of…?

Soort van 1 cup beha. Ko bandje laten maken en flink aangespen voor push up effect.

1 like

Ik vermoed dat het hier om een keukenklok gaat.

Alleen dat “automaat” dat zie ik nog niet zo zitten in een keukenklok.

1 like

Maurice Lacroix , Tissot , Longines , snuffel daar eens naar op 24chrono.

Beetje kleiner dan de genoemde 300mm :slight_smile:
Seiko automatic SSA863K1

2 likes

Dat is nou echt weer een rolbevestigende opmerking: Omdat het voor een vrouw is zal het wel om een keukenklok gaan.

Misschien gaat het wel om een klok voor het washok.

11 likes

Kijk eens naar de modellen van Certina.
Tussen 300 en 600 Euro enorm veel keus en een goede prijs kwaliteitsverhouding.

Er is keuze genoeg, zeker als je bedenkt dat de meeste herenhorloges ook voor dames geschikt zijn en andersom niet.
:wink:

@Toddemij : Het is weekend hier , dat verklaard de jolige reacties… :smirk:

Kijk naast de eerder genoemde merken ook naar Mido Baroncelli/Belluna , Hamilton jazzmaster american classic.
Misschien iets boven budget , maar dan heb je echt een goed horloge.

2 likes

Je zal haar zeker verrassen, maar maak je haar er ook blij mee?
Ervaringsfeit: Als het haar enige horloge zal zijn, grote kans. Als ze er meer heeft, die quartz zijn en dus altijd bijstaan, dan denk ik dat ze dat “automatische” alleen maar lastig gaat vinden. En dus nooit draagt… Tenzij je teleurgesteld aanbied hem bij te zetten & vervolgens aandringt dat ze het ooit eens een keer aandoet…

1 like

:grin:

1 like

Ja kast moet 30-40 mm zijn sry

Lencoth ik heb zelf een seiko kinetic en ben er erg blij mee. loop perfect. En geen batteruij gedoe.

ah :wink:

Jaja…Capibara…het is dus 30-40 mm maar dat snappen sommigen hier wel.

Ronaldo heb ik ook gekeken maar was alles boven budget

Steinhart 39?

7 likes

Kinetic is geen automaat :wink:. Kinetic kan je makkelijk een paar dagen c.q. weken niet dragen & hij loopt nog steeds. Een automaat houdt er binnen 2 dagen mee op…

1 like