Automatisch horloge en motorrijden

Goeiemorgen,

In de gebruiksaanwijzing van mijn nieuwe Orient Mako horloge lees ik “The watch may lose precision if subjected to strong vibrations such as from riding motorcycles, using jackhammers, chain saws etc.”

Moet ik dit echt ernstig nemen ? Volgens mij is er toch nog een heel verschil tussen een boorhamer of kettingzaag en een beschaafde 4 cylinder motorfiets. Als het nu nog een Harley was geweest, dan misschien :wink:

Zijn er forumleden die hier ervaring mee hebben ?

Dank !

GroteBozeWolf

Op een Husaberg 650 zonder balansas kan ik wet wat voorstellen, maar zou me inderdaad geen zorgen maken als je op een vierpitter rijdt.

Ik rij een eenpitter en zie geen opvallend verschil met mijn Citizen automaatje.

harde klappen zijn niet zo geweldig maar ik sport ook altijd met mijn monster werk ook goed kettingzagen en boorhamers lijken me nou niet echt bij beroepen horen waar je een horloge moet dragen al is het maar voor de veiligheid

ik zou hem gewoon dragen

Zolang je die boorhamer niet OP je klokje zet, kan er niets misgaan… :wink:

ik kan me er wel wat bij voorstellen, ik heb wat meer dikkere twins gehad maar ik heb me er nooit heel veel van aangetrokken en ook niet gemerkt.
keek altijd wel voor een niet al te dikke klok vanwege de toch al wel strakkere motorjasmouw

In het verlengde van bovenstaande vraag.
Ik ga aanstaande maandag eens een kijkje nemen bij een honkbaltraining, niet alleen kijken maar ook meedoen.
Ik denk dat ik beter geen automaat om mijn pols kan doen maar een quartz klok. Het beste is uiteraard helemaal geen horloge om te doen maar ik voel mij zo kaal zonder horloge.

Zou het Monster tegen de klappen kunnen die je uitdeelt met een honkbalknuppel? Die zou toch wel tegen heel veel dingen moeten kunnen.

Maarten

Thehaguedragon Schreef:

In het verlengde van bovenstaande vraag.
Ik ga aanstaande maandag eens een kijkje nemen bij
een honkbaltraining, niet alleen kijken maar ook
meedoen.
Ik denk dat ik beter geen automaat om mijn pols
kan doen maar een quartz klok. Het beste is
uiteraard helemaal geen horloge om te doen maar ik
voel mij zo kaal zonder horloge.

Zou het Monster tegen de klappen kunnen die je
uitdeelt met een honkbalknuppel? Die zou toch wel
tegen heel veel dingen moeten kunnen.

Maarten

Dat de kast van een monster sterk is wil niet zeggen dat harde klappen goed zijn voor onderdeeltjes met soms de dikte van een haar. Ga eens na wat een krachten er op al die onderdelen komen te staan. Daarbij kunnen de geharde uiteinden van de asjes de rubies laten breken.

Kortom: niet doen!

Ik sluit me bij Bernard aan. Honkbal, net als bijv. golf, is funest voor mechanische horloges. Het zou best een tijd goed kunnen gaan, maar ik zou het niet wagen.

Groeten,

Martin

Vergelijk het met het volgende: met een Ferrari kun je misschien wel 300 km/u rijden, maar het is niet aan te raden om dat in de duinen te proberen.

Oftewel: gebruik dingen die ergens voor gemaakt zijn ook alleen voor dat doel en niet voor allerlei gekkigheid.
Sport? G-shock o.i.d., geen mechanische horloges en eigenlijk ook geen quartz-horloges met wijzers (kunnen door de klap los schieten, aandrijving kan beschadigen etc.).

Ik ben overtuigd. Ik kan maar beter geen horloge om doen! :smiley:

Suunto die kan wel wat hebben

Zelfde verhaal als de G-shock:

• kunststof kast
  • geen bewegende delen in het uurwerk, maar digitale weergave

Een digitale Casio is dan nog wat goedkoper…

Inderdaad, een G-shock kan je als hockeypuck gebruiken, dus hij heeft zijn naam wel verdiend.