Goedemorgen,
Ik heb hier een Franck Muller automaat. Het horloge werkt prima. Als ik echter het deksel plaats, stopt hij. Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn. Uurwerk niet goed in kast? Bij voorbaat dank voor het meedenken.
Gr. Hans
Goedemorgen,
Ik heb hier een Franck Muller automaat. Het horloge werkt prima. Als ik echter het deksel plaats, stopt hij. Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn. Uurwerk niet goed in kast? Bij voorbaat dank voor het meedenken.
Gr. Hans
ik denk dat het uurwerk te hoog in de kast ligt…?
RobertGerard, bedankt voor de reactie. Dat vermoeden had ik al. Ik zal het uurwerk er even uithalen en opnieuw plaatsen.
Gr. Hans
Zou je niet een horloge maker inschakelen, is toch geen cheap horloge zo een Franck Muller.
Zouden we er van uit mogen gaan dat het hier om een fake gaat?
en wat gebeurt er zodra je dat goedwerkende horloge zonder dat deksel op z’n kant zet i.p.v. plat op het glaasje ?
Ik heb het een tijdje terug gehad met een seiko, toen bleek de secondewijzer niet goed aangedrukt te zijn waardoor deze bij plaatsing van het achterdeksel tegen het glas werd geduwd. Dat zorgde er bij mij voor dat hij stopte.
Misschien dat het bij jou ook zo is?
Als je het deksel plaatst… Waarom was dat er af? Ik las in voorgaande posts van je dat je aan horloges prutst (jouw woorden),dus ga ik er hier ook van uit dat het geen echte FM is. In dat geval zitten we hier een fake te bediscussieren.
Hallo Nick,
Bedankt voor jouw reactie. Ik ga dat nakijken.
Hallo Peter, het horloge is van een vriend. Hij liep niet goed. Ik heb hem toen los gemaakt en even opgewonden. Toen begon hij spontaan te lopen. Na het plaatsen van het deksel stopte hij weer na het plaatsen.
Je hebt gelijk dat ik nog een beginner ben. Maar ben zeer leergierig en ben, na het bestuderen van de nodige literatuur, instructievideo’s enz. hard op weg. Heb nu een oude handopwinder die ik aan het demonteren ben. Die wil ik servicen en weer monteren. Ik vind het ontzettend leuk en denk er zelfs aan de opleiding te Schoonhoven te gaan volgen.
Ik snap dat foto’s van fakes niet toegestaan zijn op het forum, maar als iemand gewoon een vraag heeft over waarom zijn automatische horloge niet meer loopt bij het plaatsen van de achterdeksel, dan zou het toch niet uit moeten maken of het een fake is of een echte?
Ik vind dat in dat geval de topicstarter gewoon een normaal antwoord zou kunnen krijgen zonder een kruisverhoor over waarom en of het wel een echte is. Als hij namelijk geen merk erbij had gezet was er niks aan de hand geweest en was hij gewoon geholpen.
Daarnaast vind ik dat ook een nep horloge gedragen mag worden, als je horlogeliefhebber bent en zo nu en dan wat knutselt zijn dat perfecte horloges om mee te beginnen. En daarnaast is het niet eens zeker of het nu over een fake, danwel een echte gaat…
Is overigens niet alleen op jou gericht Peter, maar toevallig op jou gereageerd. Jij bent niet de enige Is zeker niks persoonlijks naar jou hoor!
Dan zou ik dat ook wel even willen weten. Het horloge wordt niet als replica gepresenteerd in de startpost. Foto’tje lost die vraag snel op. Als ik het mis heb; mea culpa.
Ik zie op het net dat FM horloges gaan van ongeveer 5K tot dik over de 100K, ik hoop wel dat je met eentje van 5K aan het oefenen bent. Lekker rustig aan beginnen.