Automatisch verwijderen volle topics in off-topic forum

Ik kwam er gisteren achter dat in off-topic volle/automatisch gesloten topics worden verwijderd (i.v.m. server ruimte?). Dat is best jammer omdat er ook een aantal topics zijn met daarin veel kennis over een specifiek onderwerp. Zo wilde ik het eerste koffie topic raadplegen. Daar stonden veel bruikbare tips in over espresso machines en bonen. Maar dat bleek dus verwijderd. Is daar iets slims aan te doen? Of kan dat gewoon niet anders?

1 like

koffie forum wellicht?

Moeten de servers van een horlogeforum vol staan met koffieprut?

6 likes

Scriptje schrijven.

2 likes

Vroeger kon je dan Candide gewoon vragen om een kopietje van zijn back ups van het forum.
Mooi was die tijd :+1:

9 likes

Da’s war einmal.
Tjonge, wat wordt hij gemist he.

4 likes

Jammer inderdaad… koffie is de 2de verslaving hier :sweat_smile:

2 likes

Echt wel, knappe vent was dat. Mis zijn koppie nog altijd

2 likes

Hier jongen …

afbeelding

5 likes

Koffie topics mogen blijkbaar geopend worden dus waarom niet?

Ook horloge topics in het algemeen worden volgens mij verwijderd.

Nee hoor. Alleen in off topic.

Ik heb af en toe wel dat ik iets niet meer terug kan vinden en het lijkt alsof de oude topics weg zijn :thinking:

Niks moet. Er ontstaan (naast alle onzin off-topic) soms wel hele mooie off-topics over andere liefhebberijen en hobby’s waarin hele nuttige kennis en ervaringen met elkaar gedeeld worden. Soms handig als naslagwerk en vaak leuk om nog eens terug te lezen. De ruimte wordt er voor geboden op dit forum, velen vinden het kennelijk leuk. Dus waarom niet?

Veel ingewikkelder zal het niet zijn. Selecteren van de topics waarvoor je het scriptje zou willen gebruiken kan wel eens ingewikkelder worden :slight_smile: Ik kan natuurlijk ook niet beoordelen wat het betekent voor eventuele server ruimte.

Het is ook een beetje paradoxaal; volle off-topics zullen vol raken omdat ze actief en interessant zijn. En omdat ze vol raken wordt kennelijk interessante content uiteindelijk verwijderd.

Ik heb het hele topic nog eens aandachtig doorgelezen en waar het op neer komt is geloof ik: Waar is Ide als je hem nodig hebt :wink:

1 like

Ik weet hem wel te vinden. Maar zijn account is opgeheven, dus komen zal hij niet meer.

2 likes

Nee @Blufkakel komt niet meer idd.

2 likes

3 likes

Off topic discussies waar langer dan een jaar niet in is gereageerd, worden verwijderd.
Op een paar topics na waar specifiek om is gevraagd.

2 likes

Tis net mijn eigen geheugen… daar verdwijnt toch ook vanalles?

1 like