Momenteel heb ik wat horloges en vind het leuk om ze te sparen. Een Rolex DayDate Rosegold, Oris BC4 Zwart leer en een Seiko 131437 RVS.
Nu ben ik op zoek naar een horloge waar ik niks van weet behalve dat het een automatisch horloge is dat wanneer je hem oppakt en er wat motion komt hij automatisch gaat tikken En de juiste tijdzone zoekt en precies op de juiste tijd verder gaat!
Erg indrukwekkend toen ik dit voor het eerst zag. Hij lag een week stil en stond dus op de verkeerde tijd. Ik pakte hem op en hij stelde zichzelf in naar de juiste tijd.
Nu wil ik graag weten hoe dit type horloges heet en waar ik het kan kopen (en voor hoeveel)
100% automatisch opwindbaar want hij had het draaibare gewicht aan de achterkant zoals ik ook op de Oris zichtbaar heb op de achterkant. Daarnaast was het een analoge klok met klein digitaal stopwatch metertje. Klok verzette zichzelf naar de juiste tijd toen ik hem oppakkte
Ik kan je helaas niet helpen.
Zou je ons een plezier willen doen door een paar foto’s te plaatsen van de horloges die je bezit? Dat wordt namelijk zeer gewaardeerd.
Dankje!
Tuurlijk, de seiko is niet zo bijzonder. Mooi elegant klokje wel. Vorig jaar aangeschaft in roermond.
De Oris is mijn eerste echte horloge, gekocht toen ik 18 was. Die draag ik in afwisseling met de seiko het meest.
De Roley heb ik voor mezelf gekocht omdat er toen de gelegenheid voor kwam om deze tweedehands goed in te kopen. Ligt merendeels wel in de kluis maar bij speciale gelegenheden draag ik die.
Als iemand iets weet van die piloten/gps horloges, hoor het graag!
Wat betreft je vraag, een horloge met een rotor hoeft niet altijd een automatisch mechanisch horloge te zijn. Kan ook een Kinetic. Dan laadt de rotor de accu/batterij op en die zorgt voor de aandrijving van het horloge.
Prachtige watch! Dit zou voor mij qua functie wel voldoen maar ben niet helemaal weg van het model om eerlijk te zijn.
Begint toch aan je te vreten als je iets hebt gezien en daarna niet meer kan vinden haha. Het was een merk als invictus, beetje die look. Hoop dat ik dat horloge nog een keer ga vinden haha
Toch vraag ik me af of het werkelijk bestaat, wat je beschrijft
Ik kan niks anders vinden dan het boven geposte horloge. En het lijkt toch wel een zeer speciaal uurwerk, hoe je het beschrijft.
Hoelang is het geleden dat je hem in handen hebt gehad ?
En ging het precies ? Sprong hij direct op de goede tijd of duurde het eerst even ?
Dankjewel, voel me al helemaal op mn plek. Die Roley komt ook nog als ik em uit de kluis heb.
Is een jaar of 5 geleden dat ik dat horloge zag. Was bij een kennis. Horloge lag tijdje stil, ik pakte hem op en hij ging naar de juiste tijd zonder dat ik iets deed… Wat een apparaat…