? Ik snap je punt niet.
Het was een soort van compliment en oprechte interesse hoe je een advertentie op marktplaats van een nogal onbekend horloge, weet te koppelen aan een topic uit 2019 op het forum.
Ik kom die advertentie tegen via het algoritme neem ik aan. Verbaasde me over zoiets bijzonders en had geen idee van het merk. Google bracht me hier en toen zag ik dezelfde fotoās.
Helder, dank
Schijnt dat er in 6 jaar tijd ook nog wel eens mensen overlijden.
Waarom zou dat niet uit een erfenis kunnen zijn?
Een duur vintage horloge, in slechte staat, zou ik nou niet meteen op marktplaats kopen van iemand die nog geen goedlopende zin zonder taalfouten in een advertentie krijgt. Maar verder hoeft het natuurlijk geen leugen te zijn.
Wel leuk dat je m teruggevonden hebt.
Zou allemaal kunnen. Wat ik hier leuk aan vind is dat ik weer wat nieuws leer. Iemand heeft de historie in de link hieronder zo goed mogelijk proberen samen te vatten:
Door er wat veilingresultaten bij te pakken zie je dat de Harwood automaten en Autorist exemplaren elkaar niet enorm hebben ontlopen de afgelopen twintig jaar. eBay alleen vind ik onvoldoende om een object op waarde te kunnen schatten. Kennelijk is er maar een kleine groep verzamelaars in geĆÆnteresseerd. Misschien ook omdat de (online) informatie tot voor kort onjuist was?
Ik snap het uitgangspunt van de bieden vanaf prijs, maar dat gaat ze er op Marktplaats nooit voor krijgen. Zoān stuk als dit moet je eerst in goede staat terugbrengen en dan internationaal aanbieden, anders blijft het maar een kringloopvondst, qua uitstraling.
Althans, als ze erop uit is om hier financieel het hoogst haalbare resultaat uit te halen. Het horloge zelf verdient beter, want het is een significant stukje horlogegeschiedenis.
Just my two cents (ik ben niet in de markt, ook niet voor een lager aankoopbedrag, maar het verhaal boeit me)