Autorist....geen idee....

Een kennis van mij heeft een horloge gevonden bij de kringloopwinkel en vroeg aan mij of het wat was en ik heb werkelijk geen idee. Ik heb al niet zoveel verstand van horloges, maar als ze ook nog eens oud zijn, houdt het bij mij al heel snel op (het merk zegt me al niets…). Ik zie alleen maar een behoorlijk doorleefd oud horloge - waar ik waarschijnlijk zelf met een grote boog omheen gelopen zou zijn - maar wellicht dat jullie me iets meer over dit oudje kunnen vertellen. Alvast bedankt voor de moeite!

4 likes

Beetje flauw wellicht, maar kan het niet laten.

Hier kom je vanzelf info over het merk tegen :wink:

1 like

Ik vind het wel wat hebben en ziet er behoorlijk oud uit. Schijn kan natuurlijk bedriegen.
Lijkt wel wat op degene die je onder de link vindt allicht heb je er wat aan.

1 like

Dit is een bijzonder en zeer zeldzaam horloge vroege automaat.
Soms worden er zeer hoge prijzen voor gevraagd (en betaald).
Opwinden door het horlogebandje volgens mij.

Project van John Harwood.
Hier een mijn Harwood, het eerste automatische polshorloge.


Binnenkort te koop wegens beëindigen verzameling.

Harwoods zijn gemaakt tussen 1926 en 1928. De Autorist zal dan van begin deritger jaren zijn.
Geweldige vondst dus!

11 likes

Goh joh, je meent het :rofl: Ik kom met wat ik op internet vind echter niet zo heel veel verder…

Bedankt! Ik had al wel gevonden dat het bijzonder zou kunnen zijn, maar of de info. bij een horloge wat te koop staat op Ebay nou zo betrouwbaar is… Ik heb ook geen idee of het horloge überhaupt nog werkt. Ik zal wel aangeven dat ze beter even naar een goede horlogemaker kan gaan.

ik heb geen bijdrage verder, maar vind het een gaaf horloge om te zien.

1 like

Bij mijn zoeken naar Harwood heb ik dit type horloge eerder gezien in zeer slechte staat en toch voor een mooi bedrag verkocht zien worden.
Echt een zeldzaam verzamelobject.

1 like

Mooie vondst! Ik heb eens een incompleet exemplaar voor een paar honderd dollar op ebay verkocht zien worden. Dus een niet lopend horloge met missende onderdelen.

Staat er nóg één op ebay voor zover ik zie.

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F153197271640

(Heb je dat uurwerk plaatje nou van bovenstaande listing genomen?)

1 like

Hier nog wat informatie

Een bijzonder horloge en een bijzondere vondst.

1 like

Inderdaad goed gezien :+1:

Beetje vreemd.

3 likes

Harwood. Altijd +1

Mooie, :+1: ,misschien domme vraag maar hoort hier iets ?

Daar zit een indicator. Als je naar de foto van het uurwerk kijkt, kun je dat zien, Ik denk dat die rood/zilver verspringt met het ritme van een seconde (?) als indicatie dat het uurwerk loopt, maar @vouwfietser weet het vast precies.

1 like

De wijzers verzet je met de bezel, omdat de kroon ontbreekt.
Als het de indicator rood is loopt het uurwerk vrij, anders is de bezel in wijzerverzetstand en gekoppeld.

2 likes

Hoi MartijnV, ik heb de foto’s die ik doorgestuurd kreeg hier op het forum geplaatst en zag later ook dat het uurwerkplaatje hetzelfde is als die van die ebay advertentie. Niet zo slim van de dame in kwestie, want ik heb geen idee of haar uurwerk hetzelfde is…

Mooi hoor! Dit soort meldingen houden me op de been om steeds maar weer een poging te wagen bij de Kringloop waar ik in de buurt ben…

1 like

Die foto was inderdaad van internet geplukt (niet zo handig van de persoon die mij de foto’s had doorgestuurd…). Dit is echter een foto van het betreffende uurwerk.

1 like