Auw dit doet zeer!!!

Ik dacht dat plexi juist beter te klappen en stoten kan dan mineraal of saffierglas.
Het levert iig minder tot geen versplinterde stukjes.

Hopelijk is er uurwerk technisch niet meer aan de hand.

En dat is ook weer n minpuntje v n gesp ivt n vouwsluiting.

1 like

Mineraalglas met barsten die vergelijkbaar zijn met barsten in plexiglas bestaat niet.

En de horloges met mineraalglas met versplinterd glas worden jou niet in dezelfde mate te koop aangeboden. Ik wil niet zeggen dat ik goed weet waar ik het over heb of dat ik de aantallen zo uit m’n mouw kan schudden, maar je vergelijking gaat mank op het feit dat een horloge met een gebroken mineraalglas niet als zodanig bruikbaar is (en een kostbaardere reparatie tegemoetziet), maar eentje met een gebroken plexiglas wel.

2 likes

Mensen gooien vanalles op marktplaats en ebay. Maakt niet veel uit of het stuk is of niet, met een beetje geluk zetten ze het er bij maar even goed zeggen ze er gewoon niks over zelfs. :joy: Het is iets dat me gewoon opvalt dat plexi toch vaak barst.

1 like

Ik zie nooit horloges aangeboden worden die vol liggen met uiteengespat glas. Terwijl ik het met mijn eigen mineraalglazen horlogevensters een aantal keer heb meegemaakt, en een barst in het plexi nooit. Maar dat is dan weer strikt anekdotisch en kan te maken hebben met het feit dat ik met plexi wellicht toch onwillekeurig iets voorzichtiger omspring. Net als het feit dat ik die horloges niet aangeboden zie worden ook anekdotisch is. Ik wil ook niet pretenderen dat ik daarin meer ervaren ben dan jij, want dat ben ik absoluut niet. :wink:

Maar voor mij is het volgende een algemeen feit. Omdat mineraalglas eerder versplintert in plaats van barst, zul je zelden mineraalglas met een barst tegenkomen, en omdat plexiglas eerder barst in plaats van versplintert, zul je zelden versplinterd plexiglas tegenkomen. Daarom begrijp ik niet zo goed waarom je barsten in mineraalglas vergelijkt met barsten in plexiglas. :thinking: Op basis van deze logica kun je ook zeggen “mineraalglas versplintert best vaak, want ik kom zelden versplinterd plexiglas tegen”. Of ik begrijp je natuurlijk compleet verkeerd. :relaxed:

1 like

Nou voor de geĂŻnteresseerden:
Plexiglas:

Saffier:

en voor de definitie:

Hieruit kan je opmaken dat Saffier glas harder is. Dus minder snel breekt. Echter aangezien Saffier een kristal is en plexi een polymeer is Saffier gevoeliger voor versplintering (mede door de hoge hardheid) terwijl plexi eerder scheurt en niet splintert

2 likes

Beter een barst in je plexi dan glassplinters in je uurwerk!

5 likes

Het beste is gewoon niet laten vallen😜 gelukkig is er met het uurwerk niks aan de hand😅

2 likes

2 likes

Hoe oud zijn die allemaal? Kan dat met leeftijdsverschil te maken hebben? Hoe langer ik horloges draag, hoe groter de kans op catastrofes. :grin:

Grappig genoeg heb ik zowel het plexiglas van m’n speedmaster ooit in duizend stukken gekregen (squash) als het mineraalglas van m’n nederige Skagen (paintball) en van m’n Citizen Promaster (skiĂ«n), dus m’n persoonlijke ervaring betekent ook weinig. :grin:

1 like

Valt mee! Beter dit dan schade aan de kast!

1 like

Daarom een horloge dus ook altijd 24/7 dragen en desnoods in bed wisselen. (tip)

1 like

Echt zonde om te zien. Wat zul je gehaald hebben🙄

1 like

Een horloge doe je om boven je kaptafel.
Kan het nooit op de grond vallen.

2 likes

Gehuild of gebaald? Fijn hé, autocorrectie.

1 like

Ja zucht :roll_eyes: